Position Description:Full-time
Main place of work:Hanoi, Vietnam
Financial Management
>Develop and manage financial plan, including management of solvency, liquidity and cash flows
>Develop accounting procedures and the firm’s financial internal regulation
>Management of the company assets
Tax Accounting
>Handle tax matters (VAT, CIT, FCT, WHT, PIT and all other taxes)
>Work with tax authorities to ensure tax compliance
Operational Accounting
>Organize and manage all accounting works (accounts, ledger, accounting documentation and procedure) in accordance to Vietnamese accounting standards and the company’s policy
>Prepare and issue invoices to clients; follow up with client for disbursement; and manage debt (payable and receivable)
>Record, monitor and manage all accounting transactions
Reporting
>Monthly and yearly financial statements (TB, BS, P&L, Cash flow)
>Quarterly CIT report, yearly CIT finalization
>Monthly VAT report, yearly VAT finalization
>Financial performance and other reports as requested
EMPLOYEE BENEFIT PACKAGE
>Salary: Base-salary subject to adjustment per your annual performance review
>Annual Bonus: Entitled to an annual bonus which is primarily calculated in reference to your contribution to the firm’s business performance. Such bonus shall be payable at the end of year where the Employee has worked for 12 months, and be calculated pro rata to the period worked if such period is less than 1 year. The firm shall be liable for any personal income tax payable on the bonus.
>Insurance: Social, Health and Unemployment Insurance
>Paid leave: Annual leave entitlement of 12 days
Quản trị tài chính
>Xây dựng và quản lý kế hoạch tài chính, bao gồm quản lý dòng tiền, khả năng thanh toán, thanh khoản
>Xây dựng quy trình kế toán và quy tắc tài chính nội bộ của công ty
>Quản lý tài sản của công ty
Kế toán thuế
>Xử lý tất cả các vấn đề về kế toán thuế (VAT, CIT, FCT, WHT, PIT và các loại thuế khác)
>Làm việc với các cơ quan thuế để đảm bảo tuân thủ quy định của pháp luật về thuế
Kế toán hoạt động
>Tổ chức và quản lý tất cả các công việc kế toán (tài khoản, sổ sách, chứng từ và quy trình kế toán) theo chuẩn mực Kế toán Việt Nam và theo chính sách của công ty
>Chuẩn bị và phát hành hóa đơn cho khách hàng; làm việc với khách hàng về việc thanh toán; và quản lý nợ (các khoản phải trả và phải thu)
>Ghi chép, theo dõi và quản lý tất cả các giao dịch kế toán trong công ty
Báo cáo
>Báo cáo tài chính theo tháng, năm (Bảng cân đối thử, Bảng cân đối kế toán, Kết quả kinh doanh, Dòng tiền)
>Báo cáo thuế TNDN hàng quý, kết thúc năm
>Báo cáo VAT tháng, kết thúc năm
>Báo cáo kết quả tài chính và các báo cáo khác theo yêu cầu
LỢI ÍCH CỦA NHÂN VIÊN GHC
>Lương: Lương cơ bản được điều chỉnh hàng năm trên cơ sở đánh giá các đóng góp của bạn cho hoạt động của Công ty
>Thưởng: Chế độ thưởng được tính toán dựa trên đóng góp của bạn cho hoạt động của Công ty. Khoản thưởng này sẽ được trả vào cuối năm đối với các nhân viên làm đủ 12 tháng và được tính toán theo thời gian làm việc đối với các nhân viên làm việc dưới 1 năm. Công ty có trách nhiệm chi trả thuế TNCN đối với khoản thưởng
>Bảo hiểm: Bảo hiểm xã hội, Bảo hiểm y tế và Bảo hiểm thất nghiệp
>Số ngày nghỉ phép được trả lương: 12 ngày/năm