Brand Manager

CÔNG TY CỔ PHẦN ĐẦU TƯ NGÀNH NƯỚC DNP
Mức lương
cạnh tranh
Địa điểm làm việc
Hà Nội
Kinh nghiệm yêu cầu
5 - 0 năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

JOB PURPOSES:

Lead and drive the Brand Strategy in CMC. Key responsibilities including:
Shaping the brand development based on 1) integrating robust consumer, market, & business insight; 2) developing innovative product and relevant product pipelines; and 3) delivering excellent product activation, communication, trade marketing coordination.
Leading the annual brand strategic review, brand marketing strategy development, and deployment for brand activities under the area of responsibility, with the ambition of profitable growth

JOB DESCRIPTION
Brand vision:

Long term: CMC is the leading “top of mind” tiles brand in Vietnam
Position CMC brand as a market leader in Vietnam offering a wide range of products and services for tiles business
Short term is to build a brand storyboard to support sales and launch hitch programs

Brand Strategies:

Develop and monitor measures to improve brand profitability and justify every element of marketing spend
Product, Pricing, Place (distribution), Promotion strategy
Define brand character & USPs

Marketing deployment:

Constant conduct customer, market analysis to gain robust consumer insight & the understanding of evolving market dynamics and opportunities
Lead and own the development of brand strategies, annual brand cycle plans, and brand activities that are in line with CMC’s objectives
Monitor brand volume and share performance to ensure KPI achievement while proposing necessary initiatives to address the gap or maximize the growth
Work closely with sales, R&D, manufacturing to study, propose and launch new innovative products and campaigns
Manage external advertising agencies to ensure that deliverables are addressing the brief, at high quality, and are delivered on time
Coordinate Communication & Trade Marketing to maximize impacts on Sales growth, profitability, and customer’s satisfaction

Leadership & Management:

Direct, Motivate and Support team to achieve functional KPIs
Excellent cross-function collaboration to achieve common’s objectives
Recruit, Coach, Develop strong team & team’s capability

Digital/Innovation:

Develop effective contents for the brand’s digital communication
Develop an effective digital strategy

Yêu cầu công việc

Proven experience fostering and driving innovation and creativity within an organization
Demonstrated experience influencing and winning buy-in from senior-level stakeholders
Previous experience successfully building the brand, product development, as well as a good understanding of activation (campaign development & touch-points applications)
Ideally 5+ years working experience in a dynamic construction category; at least 2 years of experience in a management level role (manager of the manager)
Good knowledge of media/ social/ digital tools
Proven experience fostering and driving innovation and creativity within an organization
Presentation skills & public speaking
Excellent use of Microsoft Office/computer
Business savvy and commercially driven with an extensive knowledge of brand management that includes brand equity building and product pipeline development
Demonstrate ability to develop and provide clear strategy and direction to a multi-functional team
Bachelor/Master degree specialized in Marketing expertise

Quyền lợi

Chế độ thưởng
Đào tạo
Tăng lương
Chế độ bảo hiểm
Chăm sóc sức khỏe

Cập nhật gần nhất lúc: 2021-06-24 18:12:02

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Brand Manager - Mã tin đăng: 2074398. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY CỔ PHẦN ĐẦU TƯ NGÀNH NƯỚC DNP

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Tiếp thị / Marketing , Quản lý điều hành , Quảng cáo / Đối ngoại / Truyền Thông
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
5 - 0 năm
Trình độ yêu cầu
: đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
22/07/2021
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây