Brand Manager (OTC)

CÔNG TY TNHH UNITED INTERNATIONAL PHARMA
Mức lương
cạnh tranh
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

The Brand Manager will be responsible for driving and developing total strategic long term direction for the assigned categories. You will also plan, direct and coordinate all strategic and marketing activities in order to achieve annual and long-term sales, profit and marketing objectives.



  1. Develops strategic plans that will deliver annual and long-term sales, profit and marketing objectives for the category.

  2. Champions the category planning process, monitors, analyses and evaluates past performances, market trends and consumer behaviour to identify gaps and opportunities for growth.

  3. Drives the development and approval of strong marketing plans for new and existing products including positioning, pricing strategy, marketing programs, etc. Seeks and allocates necessary resources.

  4. Directs the implementation of agreed plans by providing advice and direction to the Product Team and facilitating coordination with key enablers and external third parties.

  5. Oversees monthly management of category budget and P&Ls ensuring that all activities are within budget and financial parameters.

  6. Defines direction for future business and new products into the pipeline. Oversees the new product development process across the portfolio, working closely with key enablers to ensure timely and feasible product launches.

  7. Facilitates communication and alignment with other functions and departments regarding operational issues and process improvements.

  8. Directly manage a Product Team contributing to their overall career development and success within their roles. Provides coaching to individuals to bridge gap in work and behavioural performance.

  9. Goes on field on a regular basis to understand the current state of the business and generate new insights that can be translated into strategies and programs that will help achieve company goals.

  10. Takes the lead in cascading KRAs of subordinates and monitors performance versus KRAs on a regular basis.

  11. Takes the lead in recommending the development plan of subordinates and ensures they are executed as planned.

  12. Ensures team members adhere to company rules, policies and guidelines.

Yêu cầu công việc

Professional Background



  • Degree in Phamarcy, Business or Marketing with at least 4-5 years relevant work experience in Marketing and Product Management capacity.

Competency Requirements



  • Strategic and visionary thinker with strong analytical, problem solving, decision making, communication, presentation and interpersonal skills.

  • Good in sighting skills is a must.  Must also have the ability to translate insights into actionable strategies. 

  • Must be results oriented, must possess the political will to get things done. 

  • Strong management, motivational and team building skills in order to effectively manage, coach and mentor the team.

  • Detail oriented and strong project management skills to ensure all marketing projects get done.

  • Objectivity in decision making, setting goals and delegating responsibilities.

  • Focus, agile with strong financial and entrepreneurial frame of mind.

  • Computer literate and knowledgeable on windows-based software.

  • Fluent in spoken and written English – strong comprehension is a must.

  • Willingness and ability to occasionally travel.

Quyền lợi

  • Máy tính xách tay

  • Bảo hiểm theo quy định

  • Du Lịch

  • Phụ cấp

  • Thưởng

  • Chăm sóc sức khỏe

  • Tăng lương

  • Công tác phí

  • Chế độ nghỉ phép

Cập nhật gần nhất lúc: 2019-10-17 15:30:02

Xem thêm

Thông tin khác


  • Hình thức: Nhân viên chính thức

Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Brand Manager (OTC) - Mã tin đăng: 909509. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: Số 16 VSIP II,đường số 7,KCN Việt Nam-Singapore II KLH CN-DV-ĐT Bình Dương,P. Hòa Phú,Tp.Thủ Dầu Một Bình Dương 0

Thông tin chung

Ngành nghề
Y tế / Chăm sóc sức khỏe,, Tiếp thị / Marketing,, Dược phẩm
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
Đang cập nhật
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
01/11/2019
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây