Chuyên Viên Kế Toán Công Nợ (2+ Năm Kinh Nghiệm)

CÔNG TY TNHH BUYMED
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
2 năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Buymed is Vietnam’s and Southeast Asia’s top healthtech company. We improve healthcare quality and access for practitioners, patients, and all other stakeholders (pharmaceutical producers, distributors, logistics providers, and pharmacists) in between by using transformational technology.
Job Description:

Assist in month- end closing activities related to accounts receivable, including account reconciliations and providing necessary reports.
Book receivable, revenue, discount, rebate, and other related transactions to the Accounting system.
Coordinate with the Customer Service and Sales teams to address client comments and questions.
Verify and issue invoices for goods returns.
Regularly review and analyze accounts receivable aging reports to identify delinquent accounts and take appropriate actions for collections.
Generate and distribute accurate and timely invoices to customers based on sales orders, contracts.
Reconcile the accounts receivable ledger to ensure accurate recording and posting of all payments.
Review details of overdue delivery orders. Initiate collections on past- due accounts and negotiate collection arrangements.
Follow up and collect various types of rebates, such as cash at bank, POSM, offset, etc.
Verify cash on delivery in the bank and reconcile the list of hub sessions from the previous day on the Internal system.
Investigate and resolve billing discrepancies for clients.
Ensure the smooth operation of the e- invoice system.
Calculate rebates and reconcile rebate amounts with sellers and buyers.
Identify opportunities to streamline and improve accounts receivable processes, including automation and efficiency enhancements.
Receive and record customer payments, ensuring accuracy and proper allocation to customer accounts.
Calculate and reconcile fulfillment and logistics fees.
Identify delivery errors and create credit notes on the system to process refunds for customers.
Monitor and follow up on outstanding customer balances, proactively contacting customers to resolve any payment discrepancies or overdue invoices.

Yêu cầu công việc

Effective communication and interpersonal skills to collaborate with customers and internal stakeholders.
Ability to quickly and effectively problem solve.
Ability to use English in work (writing and communication) is an advantage.
Ability to work independently and meet deadlines in a fast- paced environment.
2- 3 years of experience in accounting.
Previous experience in accounts receivable or related financial role preferred.
Ability to handle work pressure.
Ability to fulfill a 6- month temporary contract

Quyền lợi

Performance & salary review yearly
Paid social insurance based on full salary
Medical Checkup
PVI Insurance
Parking allowance
15 days of annual leave

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-06-24 09:40:03

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Chuyên Viên Kế Toán Công Nợ (2+ Năm Kinh Nghiệm) - Mã tin đăng: 4445257. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: 28bis Mạc Đĩnh Chi, phường Đa Kao, quận 1, TP.HCM

Thông tin chung

Ngành nghề
Kế toán - Kiểm toán
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
2 năm
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
1
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
22/07/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây