Chuyên Viên Mua Hàng

SCHENKER VIETNAM CO., LTD.
Mức lương
thoả thuận
Địa điểm làm việc
- Hà Nam: KCN Đồng Văn 3, Duy Tiên - Vĩnh Phúc: Lô F4A, KCN Thăng Long Vĩnh Phúc, Tam Hợp, Bình Xuyên
Kinh nghiệm yêu cầu
5 năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

• Work hand in hand with RHO Supplier On-Boarding Team to carry out required agreement pursuance with PVMI Customer’s Suppliers.
• Pricing: Keep up to date on market rates and negotiate with vendors to get a reasonable warehouse, trucking, and customs operation service prices
• Work with vendor, supplier, ODM and RHO team to achieve customer’s expected service level.
• Be able to train other colleagues on the SOP and communication methods
• Monitor, evaluate KPI of Operation teams and keep direct manager well-informed about any failure
• Provide and analyze operations data correctly to provide useful information for management for critical decision.
• Co-ordinate with supplier manager/operation manager to issue, update & monitor SOP’s between Schenker and Customer
• Retention of designated existing Key Accounts in Vietnam through relationship.
• Monitor, analyze and share the status of supplier’s shipment, warehouse activities to related stakeholders.
• Ensure all commercial and contractual activities are captured and process within DBS is executed in a compliant manner.
• Provide advises related to country specific business, customs requirements, and operations.
• Handle all Customer facing communication and shipment related internal communication between/with DB Schenker stakeholders
• Plan, lead, organize and control all supplier activities ensuring compliance to regulations and ensuring highest level of service availability to operations.
• Receive and proceed customer’s RFQ (request for quotation) / RFI (request for information)
• Perform Customer services activities to meet customer demand. Resolve customer service issues on-time with proper root cause analysis and corrective action plan.
• Be capable of using and interpreting data of both DBS WMS and customer’s system

Yêu cầu công việc

• Fast Response
• Able to work in a team and under time pressure
• Well verse with MS office applications
• Good understanding of warehouse processes and WMS, SAP…
• Leader skill
• Customer – Oriented
• Experience in Commercial, Customs, Trucking, and Contract Management
• Minimum 5-year experience in Logistics or Supply Chain Management, preferably with a 3PL or Distributor
• Good spoken and written English
• At least 2 years experience in Team leader.
• Experience in tracing the variance inventory, stock take, SOPs, etc
• University Degree upwards
• Able to analyze data and prepare presentations.
• Good Communication and presentation skill

Quyền lợi

- Social insurance based on full salary, PTI health insurance
- Teambuilding, birthday, internal events, training courses, Covid carepacks
- 13th-month salary, year-end bonus

Cập nhật gần nhất lúc: 2022-08-05 23:12:04

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Chuyên Viên Mua Hàng - Mã tin đăng: 2919335. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

Mọi người thường tìm kiếm thêm từ khoá

Quy mô: 50 - 100
Trụ sở: 60 Trường Sơn, Tan Binh, Ho Chi Minh

Thông tin chung

Ngành nghề
Logistics, Xuất nhập khẩu
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
5 năm
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
1
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
04/09/2022
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây