Chuyên Viên Thẩm Định và Phê Duyệt Tín Dụng - Đồng Nai

CÔNG TY TÀI CHÍNH TNHH MỘT THÀNH VIÊN SHINHAN VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Đồng Nai
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 5 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Job Summary

The job holder needs to handle underwriting process by face-to-face/tele interviews with customers, ensure the applications and attached documents to comply with Company Credit Policy and recommend to Credit Operation Manager for final approval/decision. He/she needs to maintain the assigned portfolio to meet KPIs and offer best customer service to customers

Key Roles & Responsibilities

Main accountabilities include but not be limited to:
- Arranging face-to-face or tele-interviews with customers – Setting appointments with assigned customers, guiding customers what need to be prepared for a productive interview. Verifying the documents against the original ones to ensure the requested documents are in line with company credit policy;
- Budget analysis process and underwriting – Performing budget analysis with customers to ensure all related factors have been taken into account and comply with Company Credit Policy. Using common sense and owned experience to find out the facts that could help preventing frauds…
- Customer service – Ensuring all procedures, documents are well prepared for customer to sign once the application is approved. Reminding them of their key responsibilities and well-handled all related questions from customers…
- Maintaining customer portfolio – Managing whole portfolio of customers who have been interviewed by this job holder and approved afterward. Ensuring all related KPIs are met efficiently and timely.
As the business growth and maturity, he/she could be promoted to take bigger scope of work within the branch or in other Credit functions such as Credit Operations or relevant divisions…

Yêu cầu công việc

Job Requirements

1. Qualification
- University Graduated, Finance/ Accounting or Banking major preferred
2. Work Experience
- Min 3 years of experience in finance/ banking industry or customer service position
- Practical working experience in customer service and performance oriented
3. Knowledge
- Finance, banking knowledge preferred
4. Skills
- Interpersonal, teamwork, negotiation, business acumen
- Ability to work independently and under high pressure
- Good spoken and written English and Vietnamese
- Computer skill: Computer skills (MS Word, Excel, Power Point)
5. Attitude
- Can work independently and under high pressure
- Prudent, trust-worthy
- Integrity, accountability, enthusiasm

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương

Cập nhật gần nhất lúc: 2023-02-04 23:40:57

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Chuyên Viên Thẩm Định và Phê Duyệt Tín Dụng - Đồng Nai - Mã tin đăng: 3213986. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TÀI CHÍNH TNHH MỘT THÀNH VIÊN SHINHAN VIỆT NAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
QA-QC/ Thẩm định/ Giám định
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Cao đẳng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
28/02/2023
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây