1. Welcome all visitors (customers / supplier) in a professional and courteous manner.
2. Answering all incoming calls and refer to the appropriate department and person, taking messages as required / should staff concerned not available.
3. Summary and order stationeries, grocery and follow up the inventories.
4. Manage for arrangement of meeting room and the relevant equipment.
5. Assist in general administrative work (such as search for quotation, make payment, translation, filing arrangement, etc).
6. Patrolling and supervise the service providers such as security and cleaners…; checking them on contract commitment and building compliance.
7. Dealing with customers’ requirement every day.
8. Regularly supervise the management, operation, security and safety of the building. Ensure the building is always protected 24/24 continuously, according to professional standards.
9. Ensure the cleaning service, bonsai service, the insect control of the building, keep the professional image.
10. Training plan for the operating sections (Reception, Protection, Hygiene). Prepare work reports as well as periodical reports by week, month, quarter, year.
11. Resolve the requests of customers / residents within the scope of their assigned and authorized to meet the requirements in a reasonable manner.
12. Co-operate with other departments to resolve requirements, queries of residents and complete daily task.
13. Any other duties that may be assigned from time to time by Line manager.
==================
- Chào đón khách (khách hàng/ nhà cung cấp) một cách lịch sự và chuyên nghiệp.
- Nhận các cuộc gọi đến và chuyển cho các bộ phận/ người có liên quan, nhận tin nhắn khi có yêu cầu/ nếu người liên quan không có mặt.
- Tổng hợp và đặt văn phòng phẩm và theo dõi lượng tồn kho.
- Quản lý việc sử dụng phòng họp và các thiết bị liên quan.
- Hỗ trợ các công việc hành chính văn thư (như tìm bảng báo giá, theo dõi văn phòng phẩm, chuẩn bị hồ sơ thanh toán, dịch thuật, sắp xếp hồ sơ …).
- Tuần tra giám sát các đơn vị cung cấp dịch vụ như dịch vụ vệ sinh, bảo vệ…giám sát các đơn vị dịch vụ dựa vào các điều khoản cam kết trong hợp đồng và nội quy chung cư.
- Giải quyết các yêu cầu hàng ngày của khách/ cư dân.
- Giám sát thường xuyên công tác quản lý, vận hành, an ninh, an toàn của tòa nhà. Đảm bảo tòa nhà luôn có bảo vệ trực liên tục 24/24, theo tiêu chuẩn tác phong chuyên nghiệp.
- Đảm bảo dịch vụ vệ sinh, dịch vụ cây cảnh, công tác kiểm soát côn trùng của tòa nhà, giữ hình ảnh chuyên nghiệp.
- Lập kế hoạch đào tạo các bộ phận vận hành trực tiếp (Lễ tân, Bảo vệ, vệ sinh). Lập các báo cáo công việc cũng như báo cáo hoạt động định kỳ theo tuần, tháng, quý, năm.
- Giải quyết các yêu cầu của khách hàng/cư dân trong phạm vi được giao, ủy quyền nhằm đáp ứng yêu cầu một cách hợp lý.
- Phối hợp với các bộ phận khác để giải quyết các yêu cầu, thắc mắc của cư dân và thực hiện công việc thường ngày.
- Các nhiệm vụ khác được quản lý trực tiếp phân công vào từng thời điểm.