Customer Service Officer – for Sales Team

METTLER-TOLEDO VIET NAM LLC
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hà Nội
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc


Type: Temporary 6 months
Report to: Sales Manager
Product: All MT products: www.mt.com
Key Responsibilities
• General support of sales engineer in sales administration
• Enter Sales Order in ERP daily, change goods on loan in ERP
• Update new customer ID and Sales Order number in CRM
• Update Master Item Data
• Check and fill-in the weekly PlanPO before sending to manager for approval
• Prepare and forward documents to warehouse officer in order deliver goods
• Support Sales Engineer on preparing documents for pre-sales (authorized letter, sales contract, bidding documents) and after-sales (following the check-list from sales engineers)
• Book the hotel and air ticket for all MT-VN staffs following MT-VN guidelines
• Apply Visa & Travel Insurance for MT-VN staffs and Global MT guess
• Check quarterly demo stock in physically and report to managers for improvement
• Manage the company transportation (rental car, taxi) to ensure cost efficiency
• File all customers' agreement
• Organize seminars (in-house, public), events
• Support on signing documents, goods delivery for Ha Noi office (if need be)
• Qualify contacts / accounts and enter into CRM
• Acquire new contacts / accounts
• Clean CRM database
• Greeting visitors and direct them to the appropriate offices
• Answering telephone, taking and delivering messages, transferring calls to related department and checking phone records
• Providing general administrative and clerical support
• Assisting direct mail send out
• Maintaining stationary supplies for department
Desired Outcomes / KPIs
• Correctness and timely enter order into ERP and update on CRM
• Supervise on-time delivery of the goods to customers
• Ensure the customer satisfaction through good support to sales team
Salary: based on qualifications
Workplace: Lầu 9, Tòa nhà Intracom, Ngõ 92 Trần Thái Tông, Dịch Vọng Hậu, Cầu Giấy, Hà Nội

Yêu cầu công việc


Qualifications
• Education: Diploma in business or similar
• English: read and speak basic English
• Computer skills: Ms. Office
• Experience: Prior customer service skills is preferred but not compulsory (junior level is acceptable)
• Competencies:
o One Team: Work together with fellow employees worldwide towards common goals
o Perform with Integrity: behave ethically and legally
o Pursue Innovation: put good ideas to work
o Deliver Quality: give our best, present and communicate professionally
o Drive Continuous Improvement: seize opportunities to make a difference
Key Relationships
• Internal: Sales team, F&A team
• External: Customers, Suppliers

Quyền lợi





Attractive salary, incentive (incentive basing on KPI paid quarterly)





Training on products in Vietnam and abroad, professional sales coaching





International and stable work environment with Mid- and long-term development possibilities


Cập nhật gần nhất lúc: 2019-10-12 16:00:02

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Service Officer – for Sales Team - Mã tin đăng: 871290. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 50 - 100
Trụ sở: Ho Chi Minh

Thông tin chung

Ngành nghề
Hành chánh/Thư ký, Tư vấn, Dịch vụ khách hàng
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Đang cập nhật
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
20/09/2019
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây