Field Marketing Supervisor

CÔNG TY THIÊN HẢI
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

1. Territory Management & Market Intelligence
- Master the in-charge territories' Sales coverage, hot areas, dominant smoker profiles & trade segmentation as a solid base for any Distribution/ Activation/ Launching initiatives.
- Raise any competitive activity that company should be aware of & its impact on activities in the in-charge territories.
2. Regional Sell-Out Program Planning & Monitoring
- Discuss, propose & align sell-out program.
- Track progress based on (system-generated or self-developed) reports/dashboards, KPI achievement & budget spending of regional Field Marketing (FM) programs to have action plan with Sales team.
- Follow agreed route plan to examine program execution quality (by Sales) and provide timely support/corrective actions.
3. Trade Partners Program Execution
- Deploy program mechanics, KPI setting & visibility condition for selected retail partners
- Conduct weekly business review to closely monitor each partner on progress & push for target achievement
- Identify opportunities (based on Consumer mapping) & develop suitable short-term scheme for pilot to assess potential.
- Plan resource/budget & set KPI for pilot, as a benchmark for decision-making post-pilot (stop/keep piloting/scale up).
4. Direct To Consumer (DTC) Team Management
- Directly manage territory DTC Supervisor (whose team size ~6-10 Brand Ambassador (BA))
- Ensure quantity and quality of BA per allocated budget to deliver top-down trial plan and KPIs of Multi-packs & Conversion utilizing (system-generated or self-developed) reports/dashboards
- Ensure all DTC activation follow Company directions of Outlet/Consumer prioritization, SKU-focus, strongly supported by the implementation of digital working toolkits like 1-2-1 App and The Menu
5. Mass HRC Tie-up Deployment
- Tie-up enough Mass HRC outlets in their in-charge territories with the right mix (Coffee vs. Restaurant), feeding maximum traffic & accurate smoker profile for BA activation, Visibility display & Brand awareness
- Directly deal with outlet owner for optimized fees & full activation benefits (listing, pricing, BA, visibility)

Yêu cầu công việc

- Bachelor’s Degree in Economics/ Marketing/ Commerce/ Business Administration or other relevant majors
- 1-3 years of experience in Marketing - preferably in Trade Marketing of FMCG with proven track record or high potentials of leadership, commercial/entrepreneur mindset, and project management/coordination.
- Knowledge & practical experience in Trade/Field Marketing in Tobacco/FMCG is a big plus
- Fluency in oral and written English communication is a plus
- Proficiency in using Microsoft Office applications

Quyền lợi




Company Benefits





Premium Healthcare for employee





Annual leave, Insurance and Policy following Labor Law

Cập nhật gần nhất lúc: 2023-02-04 16:56:53

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Field Marketing Supervisor - Mã tin đăng: 3198409. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY THIÊN HẢI

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Marketing - PR
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Đang cập nhật
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
01/01/1970
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây