[Đi công tác tại Quảng Ninh]
Tiếng Việt:
Triển khai các hoạt động khi có NPP mới và thực hiện cắt giảm NPP cũ nếu có.
Xác định nhu cầu đào tạo và huấn luyện, động viên và phát triển lực lượng bán hàng của Nhà phân phối thông qua việc triển khai Distributor Sales Excellence.
Gặp gỡ, trao đổi và hỗ trợ khách hàng, nhà phân phối hàng ngày để mang đến dịch vụ tốt nhất của SHELL.
Chịu trách nhiệm cho các tiêu chí sau: Sell in Volume, Sell-in Premium Volume, Sell-out Volume, Sell-out Premium Volume & Penetration
Điều chỉnh CVP phù hợp với nhu cầu của khách hàng thông qua việc trình bày các sản phẩm và dịch vụ phù hợp.
Thực hiện các Kế hoạch Kinh doanh Hàng năm, bao gồm cả Đánh giá Năng lực của Nhà phân phối.
Thực hiện các chính sách và thủ tục liên quan đến giá cả và các chính sách liên quan để giao dịch kinh doanh cùng có lợi và theo định hướng giá trị với khách hàng.
Phát triển và duy trì các hoạt động kết nối với các nhà phân phối để đạt được KPI về: Độ phủ (coverage), Mức thâm nhập (Penetration), Thông lượng / Khối lượng, Mục tiêu phân phối, Pipeline strength, Hit Rate, Premium Volume & Premium Penetration Growth.
Thực hiện các Quy tắc Cuộc sống, văn hóa theo chính sách HSSE của Shell.
Quản lý Sales Rep của Nhà phân phối để đạt được mục tiêu KPI của Doanh số hàng ngày
Tiếng Anh:
Daily manage Distributor Sales Forces to deliver Daily Sales KPIs’ Target
Embody the Life Saving Rules, Shell’s HSSE culture.
Be responsible for delivering the 5 Key Dimensions: Sell in Volume, Sell-in Premium Volume, Sell-out Volume, Sell-out Premium Volume & Penetration
Implement activities for on-boarding and terminated distributors.
Identify the training needs, and coaching, motivate and develop Distributors’ sales force through Distributor Sales Excellence implementation that delivers sustainable performance, and provide appropriate support.
Implement Annual Business Plans, including Distributor Capability Assessments.
Articulates CVPs aligned with customers’ needs through appropriate presentation of products and services.
Implement the pricing and related policies and procedures to execute mutually beneficial and value-driven business transactions with customers.
Develops and sustains pipeline management activities with distributors to achieve indirect pipeline KPIs, such as: Coverage, Penetration, Throughput/Volume, Target Delivered, Pipeline Strength, Hit Rate, Premium Volume & Premium Penetration Growth.
Daily visiting distributors’ customers and by engaging all support functions in Shell that could help deliver the customer promise.