[HCM] Công Ty Giao Nhận Toàn Cầu DHL Global Forwarding Tuyển Dụng Customer Service Intern at Air Freight Department Full-time 2025

PHƯƠNG ANH (E)
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Không cần kinh nghiệm - Đừng lo! Chúng tôi sẽ đào tạo bạn từ đầu. Có kinh nghiệm là điểm cộng!
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Main Tasks:
▪ Acts as first contact point for customer claims; supports customer in notification and reception of claims, provides DGF claims documents, collects required documents from claimant and hands over to specialized claims handlers when documents are complete
▪ Ensures invoicing of rendered services is completed accurately and in a timeframe consistent with company policy.
▪ Takes and handles customer inquiries, e.g. Track and Trace
▪ Meet all KPI’s assigned and audited by the Control Tower
▪ Prepares export documentation in accordance to country requirements as well as the preparation of Certificate of Origin, Cargo Manifest, NAFTA Certificate, Airway Bill and any other documents required by the customer
▪ Performs up- and cross- selling (inbound calls) for existing customers and passes on leads to Sales
▪ Reviews reports (generated by the Performance Reporting & Exception Specialist) and sends them to the customer
▪ Takes and processes customer feedback and asks for CS related feedback (e.g. follow- up on complaint handling)
▪ Collaborates closely with Operations and other departments for smooth handling of shipments and continuous updates
▪ Ensure customer profiles are accurate and updated
▪ Takes and registers all customer complaints
▪ Develops relationship with allocated customers
▪ Proactively informs customer on shipment status, exceptions and provides intermediate updates on incident solution
▪ Completes coordination between all applicable parties for all air export shipments for our customers; ensures timely bookings with airline on customer behalf
▪ Accepts all orders (from customer or overseas office) and processes them for handover to Operations
▪ Drives solution of customer complaints by solving it directly or assigning tasks to other function
▪ Communicates regularly with customer in regards to customer’s shipment status as well as continuous communication with overseas to meet delivery commitments; follow- up with airline to monitor and track departure and arrival information and updates
▪ Responsible for timely completion of export documents and coordinate with both customer and/or warehouse for timely delivery of cargo
Requirements:
• Can- do attitude, hard- working and enthusiastic
• Basic business skills
• Junior or Senior Students who can work at least 4 days per week
• Experience with MS Office e.g. Outlook; experience with CRM tools preferred
• Good English skills (both speaking and writing)
• Good administrative skills, results driven and detail oriented
• Ability to work effectively, independently and in a Team environment.
• Ability to handle multiple and hanging priorities
APPLY HERE

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-11-26 17:55:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
04/01/2026
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Không cần kinh nghiệm - Đừng lo! Chúng tôi sẽ đào tạo bạn từ đầu. Có kinh nghiệm là điểm cộng!
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin [HCM] Công Ty Giao Nhận Toàn Cầu DHL Global Forwarding Tuyển Dụng Customer Service Intern at Air Freight Department Full-time 2025 - Mã tin đăng: 5419539. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

PHƯƠNG ANH (E)

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: bt11-lo4 khu do thi xala ha dong-ha noi

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Customer service intern tại tỉnh/thành