IT Helpdesk TechnicianUrgent job

Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hà Nội
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc


IT Technician will install and maintain computer systems and networks aiming for the highest functionality. You will also “train” users of the systems to make appropriate and safe usage of the IT infrastructure.
IT Technician must have a thorough knowledge of computer software and hardware and a variety of internet applications, networks and operating systems. great troubleshooting abilities and attention to detail.
The goal is to build and maintain updated and efficient computer systems and networks to optimize the role of technology on business sustainability.
Main Responsibilities:
●Set up workstations with computers and necessary peripheral devices (switch, printers etc.)
●Check computer hardware (HDD, mouses, keyboards etc.) to ensure functionality
●Install and configure appropriate software and functions according to specifications
●Develop and maintain local networks in ways that optimize performance
●Ensure security and privacy of networks and computer systems
●Provide orientation and guidance to users on how to operate new software and computer equipment
●Organize and schedule upgrades and maintenance without deterring others from completing their work
●Perform troubleshooting to diagnose and resolve problems (repair or replace parts, debugging etc.)
●Maintain records/logs of repairs and fixes and maintenance schedule
●Identify computer or network equipment shortages and place orders
●Establish IT policy and directly monitor the compliance and revision as be business needs.
●Coordinate in IT Helpdesk with DZSI to make sure new hire equipped with sufficient software accesses & accounts intensions/ accounts disability in case of position rotation or / and resignation.
●Develop & provide training in users guide for office equipment & software accesses.
●Manage the IT related fixed assets as per guideline from HRD /Global IT
●Maintain security solution (AD, Proxy, Antivirus...) and monitoring
●Security Auditing/ Pentest

Yêu cầu công việc


●Proven experience as IT Technician or relevant position
●Excellent diagnostic and problem solving skills
●Excellent communication ability
●Outstanding organizational and time-management skills
●In depth understanding of diverse computer systems and networks
●Good knowledge of internet security and data privacy principles
●Degree in Computer Science, engineering or relevant field
●Certification as IT Technician will be an advantage (e.g. CompTIA A+, Microsoft Certified IT Professional, LPI, CCNA, CCNP)
** Good communication in English and apply CV in English (compulsory)

Quyền lợi





13th gross salary, attractive salary with fully social and health insurance base on Vietnam Law





Annual Health Check and Premium Health Care Package, Value Welfare policies and Contribution Award





Family Day, Annual Outings and team building programs, Oversea training opportunities to US, Korea


Cập nhật gần nhất lúc: 2020-12-23 17:20:02

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin IT Helpdesk TechnicianUrgent job - Mã tin đăng: 1672715. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
IT - Phần mềm, Viễn Thông, IT-Phần cứng/Mạng
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Đang cập nhật
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
29/11/2020
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây