Kế toán bán hàng (AR) - Ưu tiên ngành hàng retail

AL NABOODAH INTERNATIONAL (VIETNAM) CO., LTD
Mức lương
cạnh tranh
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 3 năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

· Checking red invoice and purchase order from Purchasing team compare with purchase receipt from Store manager and posting purchase invoice for Coffee shop.
· Attending periodic stock count with other departments and reconcile stock and propose solutions for stock variance
· Printing red invoices for customer and filling supporting documents for red invoice.
· Receiving and verifying documents of sale returns, damaged products, samples, gifts,… to ensure compliances with company policies
· Input bank receipt and credit card and AR transaction daily to clear customer payment and update AR summary and aging report.
· Ensuring all related accounting documents checked, filed and maintained in compliance with requirements from BOD, Head Office & local regulations.
· Preparing monthly reports such as sales report, used bikes report, voucher report, financing report, promotion report,… etc
· Checking all sales transactions: sales order, sales quotation with sales policy, promotion program before posting sales invoice
· Checking daily sales report and supervise all cash received to be deposited in bank within next working day.
· Checking received money, follow up with customers’ loans and overdue amounts
· Monthly reconciliation cash/bank/Account receivable/Stock/AP
· Preparing monthly VAT out report/ Quarterly used red invoice report
· Preparing weekly/Monthly sales reports
· Checking cashier report, receipt note from cashier and sales contracts, promotions, vouchers, related documents from sales etc.
· Reconcile bank transaction and all payment by cash and credit card to make sure all accuracy
· Payment/Collect money from other department follow cash receipt voucher and cash payment voucher from GA.
· Monthly and suddenly cash count with cashier
· Other tasks will be assigned by GA/CA
System: ERP (Microsoft Dynamics NAV)

Yêu cầu công việc

· Good at English skills and able to communicate in daily conversation
· Stress tolerance
· Knowledge of economic principle
· Bachelor degree in Accounting
· A minimum of 1-2 years’ experience in the management of financial systems and budgets, financial reporting, financial data analysis, taxation.
· Knowledge and experience of accounting computer applications
· Attention to detail and accuracy
· At least 0.5 year-working experience in AR at retail or FMCG company
· Knowledge of generally accepted accounting practices and principles
· Knowledge of applicable laws, regulations
***BENEFITS***
- Gift on occasions of new-born baby, marriage, condolences
- Phone allowance
- Heath care package for employee and family
- 13th month pay
- Support school fee for employee’s children
- Long service award (5th, 10th, 15th, 20th year)
- Quarterly bonus (on business target achievement)
- Transportation allowance
- Annual health check
Work place:
- Disttrict 2, HCMC.
- Dist. 7, HCMC.

Quyền lợi

Du Lịch
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Chế độ bảo hiểm
Chế độ thưởng

Cập nhật gần nhất lúc: 2021-06-24 18:52:03

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Kế toán bán hàng (AR) - Ưu tiên ngành hàng retail - Mã tin đăng: 2074634. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

AL NABOODAH INTERNATIONAL (VIETNAM) CO., LTD

Quy mô:
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Bán lẻ / Bán sỉ , Kế toán / Kiểm toán
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 3 năm
Trình độ yêu cầu
: đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
14/07/2021
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây