KEY ACCOUNT MANAGER (HO CHI MINH)

SCHENKER VIETNAM CO. LTD
Mức lương
cạnh tranh
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 5 năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

General Description:
This position is responsible for development and retention of designated Key Accounts as defined by the management team to achieve the desired growth.
Specific Accountabilities:

Sales leads & Information sharing: Regular review of accounts development, feedback to Management Vietnam & overseas.
Regular reporting structure: To maintain monthly KAM reports as required by GAM / RAM, Regional Head Office & Management in Vietnam.
Develop New Business: Approach DB Schenker defined Key Accounts active in South or North Vietnam to develop new locally controlled businesses.
Review RFQ / RFI status; Ensure we are invited for RFQ’s, / Tenders, Vendor meets for other lanes / prepaid businesses, and global.
Account responsibility: Taking full responsibility for accounts financial outstanding, development, and growth, regular review of their account receivables.
Ensure regular Customer Review Meetings
Overseeing Account Operations: Review current practices & ensure SOP’s maintained and followed.
Cross Selling: Identify cross selling opportunities in Logistics, Air, Sea, Domestic, cross border, Sea/Air etc.
Attend + lead internal KAMO sales review meetings, to discuss progress and strategies.
Support Implementation: To support implementation of all new Key Accounts until handover to Operations and beyond.
Pricing: Keep up to date on market rates and assist Product Managers desks during pricing reviews
Retention of designated existing Key Accounts in Vietnam through relationship.
Regular Internal Budget Reviews: Close review of the performance of your Key Accounts vs all their growth budgets set if any set.

* Measurement:

New vs existing customer
Usage and accuracy of sales cloud
Number of Sales Visit per month
Number of Qualify sales leads generated for the network
Size of pipeline
Business win in line with Sales Action Plan (new customer and business expansion)

Yêu cầu công việc

Skills Required:

Comprehensive regional market knowledge (customers, competitors, suppliers, overall economic environment)
Understanding of the customer’s specific requirements and customers market environment, understanding of Schenker strategy and products.
Forwarding Background
English communication for both verbal and written.

Experience and Qualifications:

Minimum 5 years of relevant working experience .
Bachelor’s in business studies/ Foreign Trade/ Economics.

Quyền lợi

Đồng phục
Đào tạo
Laptop
Tăng lương
Chế độ thưởng
Du Lịch
Chăm sóc sức khỏe
Phụ cấp
Nghỉ phép năm
Chế độ bảo hiểm

Cập nhật gần nhất lúc: 2021-08-03 20:42:03

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin KEY ACCOUNT MANAGER (HO CHI MINH) - Mã tin đăng: 2149586. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 50 - 100
Trụ sở: 60 Trường Sơn, Tan Binh, Ho Chi Minh

Thông tin chung

Ngành nghề
Dịch vụ khách hàng , Vận chuyển / Giao nhận / Kho vận , Xuất nhập khẩu
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 5 năm
Trình độ yêu cầu
: đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
03/09/2021
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây