Market Research & Analytics Manager (Grab, Viet Nam)

CÔNG TY TNHH GRAB
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc


•Be responsible for driving an acute understanding of our consumers (the passengers) as well as the drivers across all the countries that we operate in.
•Monitor and report all marketing effectiveness and brand tracking, pairing with the analytics reporting that comes from the performance marketing and data teams.
•Make recommendations to marketing managers for local marketing activities and quarterly marketing strategy planning.
•Initiate and scale innovative qualitative and analytical research techniques focusing on segmentation, attitude and usage studies, pricing, brand tracking, and marketing effectiveness.
•Manage research agency vendors in-country and be responsible for keeping the company's marketing research budget in check
•Design questionnaires and discussion guides, interpret data, write reports and communicate actionable recommendations.
•Conduct in-depth analyses and provide insights for business areas with larger challenges, helping marketers identify growth opportunities.
•To monitor campaigns against KPI’s, be fully aware of trends and analytics, success and risks in order to achieve business objectives
•Train the local marketing team on BI tools, data-driven methodologies, and providing consistent direction and support for analyses
•Local implementation of marketing analytics projects related to improving marketing channels effectiveness, customer segmentation, campaign optimization, etc.
•Understand business requirements and work objectives in order to analyze relevant customer data sets and propose actionable recommendations that would support the decision-making and marketing campaign planning process.

Yêu cầu công việc


•Bachelor degree preferably with a focus on Marketing, Research, Statistics, Analytics, Advertising, Communications, and/or Business Administration
•4-5 years of experience in consumer research, consulting, data analytics, marketing strategy or related role.
•Knowledge of analytics tools, including Excel (VBA, Pivot), database querying (SQL), Tableau, R, etc. - preferred
•Experience conducting market research will be a plus point. Advanced knowledge of market research field and techniques
•Strong problem definition and solution skills, combined with intellectual curiosity and love of learning
•Proven data gathering and analytical skills - experience analyzing primary and/or secondary data sources

Quyền lợi





Salary and bonus in accordance with the company policy





Insurance in accordance with the company policy





Paid leave in accordance with the company policy


Cập nhật gần nhất lúc: 2019-11-16 13:00:02

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Market Research & Analytics Manager (Grab, Viet Nam) - Mã tin đăng: 974793. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: Trên 1000
Trụ sở: 78 Duy Tân - Cầu Giấy - Hà Nội

Thông tin chung

Ngành nghề
Quảng cáo/Khuyến mãi/Đối ngoại, Marketing, Truyền hình/Truyền thông/Báo chí
Cấp bậc
Trưởng Phòng
Kinh nghiệm yêu cầu
Đang cập nhật
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
14/12/2019
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây