Marketing Brand Manager ( FMCG)

KAO VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
5 - 0 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Purpose

Prioritize where and how to invest to foster brands effectively in line with corporate and business strategy.
Create & execute Brand strategy in line with corporate & business strategy to increase Brand value (Brand presense)
Strategy Structure: Corporate Strategy > Business Strategy (Category) > Brand Strategy > Product Line Brand Strategy(Management of sub-line)

Area of Responsibility
Business Strategy (incl. mid-term strategy):

Create & execute Business Strategy in line with corporate strategic direction
Make sure to proceed category management (prioritizing among brands for investment) in line with corporate strategy
Deeply understand Company technology, direction and market movement for decision of business strategy

Brand Strategy:

Create & execute Brand strategy by defining brand purpose, where we are and who target is and who competitors are.
Execute and analyze Brand health check
Propose BGT (sales, P/L, MK master, MK investment) and implement marketing plan to achieve it with pursuing high ROI
Create sales supporting information materials (Brand strategy) on time

Product Line Brand Strategy:

Create & execute Product line Brand strategy (Management of sub-line)
Create sales supporting information materials (product line brand strategy) on time
Propose BGT (sales, P/L, MK master, MK investment) and implement product line brand strategy and MKT plan to achieve it with pursuing high ROI

Marketing Strategy:

Create P/L plan with PD team and well manage it (MI, BP%) by price guideline
Create BTL ideas including communication claiming & AW of POSM
Create & execute Marketing strategy
Build up strategy by analyzing 3C, 4P
Create and execute MK campaign in collaboration with sales team
Well collaborate with all related departments and business partners to implement strategy effectively and smoothly (Create & share critical path, loading plan and necessary documents)
Create & execute communication plan (IBC) through all the touch-point (product, shop-front, ATL and BTL)

Consumer / Competitor / Channel Understanding:

Analyze channel situation and propose appropriate action
Conduct research for understanding consumers
Analyze Brand Power Survey and develop plan to foster brand
Analyze competitor situation and create attractive positioning

TCR contribution:

Initiate and promote plan to contribute to company profit through TCR idea

Coaching:

Coach other marketing members (Subordinates)

Paper work:

Proceed paper work related to MK investment for financial purpose
Prepare some mandatory documents related to MK campaign / New Products
Paper work for smooth operation among departments related to MK activity

Other:

Do assignment from direct superior

Yêu cầu công việc

Other requirements:Keep trying to increase knowledge. Respect others and contribute to team-work.
Proactive, Enthusiastic and Passionate mind set
Business understanding:Good knowledge of key consumer insights based on qualitative and quantitative data. P/L structure knowledge
Willing to share all the knowledge with others. Communicate with others with smiling
Specific knowledge:Skilled in brand management & marketing. Presentation Skill. Coaching Skill
Education: At least Bachelor’s Degree, a certain level of English skill (all the tasks done in English)
Job-related experience:At least 5 years engaged in Brand management, Brand strategy and Marketing

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương

Cập nhật gần nhất lúc: 2022-05-24 22:32:04

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Marketing Brand Manager ( FMCG) - Mã tin đăng: 2710919. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

Mọi người thường tìm kiếm thêm từ khoá

KAO VIỆT NAM

Quy mô:
Trụ sở: SỐ 6 NGÕ 23 HOÀNG DIỆU TP HẢI DƯƠNG

Thông tin chung

Ngành nghề
Tiếp thị / Marketing , Bán lẻ / Bán sỉ , Quảng cáo / Đối ngoại / Truyền Thông
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
5 - 0 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
03/06/2022
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây