Objective:
To manage and develop profitable sales in the assigned region through appointed accounts and to seek and make recommendations on potential new business opportunities within the region.
Scope of Role:
The selected candidate will be expected to perform the following roles
Sales:
Develop market in assigned area
Make negotiations with customers on display, promotion programs
Ensure payment of receivables in a timely.
Responsible for achieving sales target, KPIs.
Advise Managers in building sales policy, trade marketing plan.
Build the best display of products in comparison with competitors
Forecast sales monthly, quarterly, yearly
Build daily route, weekly plan, monthly plan, quarterly plan and sales targets
Trade Marketing:
Update price of competitors monthly, quarterly as requested
Follow up and implement the programs/ campaigns; get feedback from customers to make programs effective
Other tasks are assigned by Managers
Analysis outlet’s performance & PG’s performance
Create and maintain good relationship with customers; supervise the database on customer management
Handle and respond to existing products queries from clients quickly, effectively and accurately
Summarize information on promotion programs of competitors
------------------------------------------------------------
Mục tiêu:
Quản lý và phát triển bán hàng có lợi nhuận tại khu vực được chỉ định thông qua điểm bán; tìm kiếm và đề xuất tiềm năng kinh doanh trong khu vực.
Phạm vi vai trò:
Ứng viên được lựa chọn sẽ thực hiện những vai trò sau:
Bán hàng:
Đảm bảo việc thanh toán các khoản phải thu đúng hạn.
Phát triển thị trường tại khu vực được chỉ định.
Tham mưu cho cấp quản lý để xây dựng chính sách bán hàng và kế hoạch tiếp thị.
Lập dự báo bán hàng hàng tháng, quý, năm.
Xây dựng lộ trình Bán hàng hàng ngày, kế hoạch tuần, tháng, quý và các chỉ tiêu bán hàng.
Chịu trách nhiệm hoàn thành đạt chỉ tiêu bán hàng, chỉ tiêu KPI.
Xây dựng hình ảnh trưng bày sản phẩm tốt nhất so với các đối thủ cạnh tranh.
Đàm phán với khách hàng về các chương trình trưng bày, tiếp thị.
Tiếp thị:
Tổng hợp thông tin các chương trình của các đối thủ cạnh tranh.
Xây dựng và giữ vững mối quan hệ tốt đẹp với khách hàng; quản lý cơ sở dữ liệu khách hàng.
Phân tích hiệu quả của điểm bán hàng và PG.
Theo sát và thực hiện các chương trình/ chiến dịch; thu thập thông tin phản hồi của khách hàng để nâng cao hiệu quả các chương trình.
Xử lý và phản hồi các thắc mắc khách hàng về các sản phẩm sẵn có một cách nhanh chóng, hiệu quả và chính xác.
Cập nhật giá bán của các đối thủ cạnh tranh theo tháng, quý theo yêu cầu.
Các công việc khác đươc các cấp quản lý giao phó