Operations Manager

CÔNG TY CỔ PHẦN CHỨNG KHOÁN SSI
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hà Nội
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc


1. Application Support.
- Ensure reasonable resource assignments within Application Support Operations.
- Ensure comprehensive material for the handover of solution/system/hardware to Application Support staffs from other teams in IT and/or other departments within the company.
- Ensure staffs having proper training and practice before rolling out to the operations on application support.
- Ensure staffs executing the routine jobs, maintenance jobs, diagnostic checklist (if any) as the requirement from the requesters.
2. Operational Support
- Ensure reasonable resource assignments for office support operations.
- Monitoring assignments in helpdesk to ensure the right executor assigned to each request.
- Tune up the service level of teammate on supporting officers in the company.
3. Operation Reporting
- Define/design the operation reports to meet the requirement of showing the status of IT operation accurately and clearly.
- Manage IT Operation Team to deliver the reports on-time and accurate.
4. Resource Management
- Staff management includes but not limited to roster preparation, staff attendance, monitoring and evaluating staff performance, and load balancing.
- Cost control
5. Risk Management
- Determine the risks in IT Operation on both procedural and human resources. Find the resolution for the potential risks.
- Execute the resolution if required.
6. SLA Compliance:
- Manage the IT Operation complying the agreed SLA.
- Determine resolution for those non-compliance items (if any).
- Define the KPI for the team and assist team members to achieve the KPI.

Yêu cầu công việc


- University degree or above in IT, Computer Mathematics or related subjects.
- Minimum 8 years’ experience with at least 3 years manager level on IT operations support in finance sector preferable experience in securities trading firm.
- Experience on finance system and securities trading system is a must.
- Experience on operating for securities trading systems is an advantage.
- Experience identifying, analyzing and managing risks on complex operating environment and able to maintain the SLA achievement.
- Basic infrastructure knowledge.
- Strong experience leading / managing services and functions supporting IT/Service Desk operations/tools
- Services oriented mind-set is required.
- ITIL service experience or having ITIL certification is an advantage.
- Good presentation, written and verbal communication skill.
- Knowledge on Unix, database included DB2, Oracle, and/or Informix.
- Knowledge on the operation of securities trading business is an advantage.
- Communication skills, communication confidence, teamwork, good customer relations;
- Reading technical documents in English good, basic communication

Quyền lợi





Lương, thưởng cạnh tranh tương xứng với năng lực và kinh nghiệm làm việc.





Được tham gia các chương trình đào tạo của Công ty.





Làm việc trong môi trường chuyên nghiệp, năng động


Cập nhật gần nhất lúc: 2019-11-08 16:30:02

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Operations Manager - Mã tin đăng: 966031. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: Trên 1000
Trụ sở: 1C Ngô Quyền Hoàn Kiếm Hà Nội

Thông tin chung

Ngành nghề
Ngân hàng, Chứng khoán, Tài chính/Đầu tư
Cấp bậc
Trưởng Phòng
Kinh nghiệm yêu cầu
Đang cập nhật
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
06/12/2019
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây