Receive and reconfirm guest booking requests.
Receive and confirm reservation of guests.
• Manage, control room information (types of rooms, prices of available rooms, service, equipment in the hotels) to ensure the maximum capacity of rooms and revenue.
To control bookings in order to implement yield management.
Kiểm soát các booking nhằm thực hiện “quản lý lợi nhuận” (yield management).
Manage and control information about rooms (room types, prices of rooms waiting to be rented, services and equipment of the hotel) to ensure maximum occupancy and revenue.
• To follow up, update documents, information related to changes in bookings, cancelation, confirmation, deposit… to ensure the documents are correct compared to details saved in computer. To implement periodic and required reports on issues related to reservation to Head of department and other relevant departments.
Theo dõi, cập nhật những văn bản, thông tin liên quan đến thay đổi của khách đặt phòng, hủy phòng, xác nhận, đặt cọc...để bảo đảm những văn bản so với chi tiết lưu trong máy tính phải chính xác. Thực hiện báo cáo định kỳ và theo yêu cầu cho trưởng bộ phận và các bộ phận liên quan các vấn đề liên quan đến việc đặt phòng.
• To maintain good relationships with loyal customers, at once develop new source of customers. To reply complaints related to reservation.
Duy trì mối quan hệ với các khách hàng trung thành đồng thời phát triển nguồn khách hàng mới. Trả lời các khiếu nại liên quan đến việc đặt phòng.
• To understand, update the products of the hotel, as well as pricing policies, care for guests, promotions. to organize and classify booking records: Companies, groups, individuals, VIPs...
Hiểu rõ, cập nhật những sản phẩm của khách sạn, cũng như chính sách giá, chăm sóc khách, chương trình khuyến mãi. Sắp xếp và phân loại các hồ sơ đặt phòng: khách Công ty, khách đòan, khách lẻ, khách VIP…
• To prepare booking records and lists of VIPs arriving the next day, check, confirm and forward to Front Office Manager (or superior with responsible authority) every evening before the shift ends.
Chuẩn bị các hồ sơ đặt phòng và danh sách khách VIP check in ngày hôm sau, kiểm tra, xác minh lại và chuyển cho Trưởng bộ phận Tiếp tân ( hoặc cấp trên có thẩm quyền phụ trách) mỗi buổi chiều trước khi hết ca.
• To be responsible for confirming deposit of guests before their arrivals.
Chịu trách nhiệm trong việc xác nhận đặt cọc của khách trước khi khách đến check-in.
• To support relevant departments if needed.
Hỗ trợ các bộ phận liên quan khi cần thiết
• To carry out duties assigned by senior.
Thực hiện các nhiệm vụ do cấp trên giao.