Sales Admin (Customer Service team)

CÔNG TY TNHH ADM VIỆT NAM
Mức lương
cạnh tranh
Địa điểm làm việc
Đồng Nai
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 2 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Working hour: From 8:00 AM to 5:00 PM, from Monday to Saturday
Location: Golden Farm Factory, Long Khanh, Dong Nai
Description:
Order Management & Fulfillment:

Receive feedback on quantity, quality of products or any complains about delivery procedure from customer/ sales team, then communicate internally to find out cause, solution and reply to satisfy customer
Support customer in preparing payment request and related necessary documents (invoice, delivery note, product quality confirmation), receive sales contract, purchase order, quotation, get them signed by Managers and send to customer
Receive transportation infomation from Logistics team, perform systematic actions to create warehouse shipment, post transaction, publish E-invoice, print and prepare delivery document that meets company’s procedure and customer’s requirement
Communicate with Production team and update inventory information to confirm the delivery date with customer/ commercial team on time
Communicate delivery information to Logistics team to arrange transportation, notify special requirement of customer to Logistics team to effectively fulfill customer’s need
Receive Production and Trading Sales Orders from customers and sales team, check item code, customer code, product description, selling price compared with quotation, then input in system with correct data or coordinate with related departments such as Technical, RA, Production to proceed order
Create new customer code in system
Consolidate reports daily, weekly such as Service Level Rate report, Sales Volume report
Update customer information correctly
Follow up label information to some internal customers, inform customer about occurring change of label, receive and communicate customer’s need of label to Production department
Follow and apply all procedure in working process (delivery procedure, goods return procedure, Service Level Agreement)
Follow up and handle occurring issues in delivery period such as broken truck, exchange truck, delay delivery, etc.
Receive goods return request from customer or sales team, compile documents according to Goods Return Procedure and follow until completion

Customer Service

Customer- oriented behavior in applying company’s procedure
Politely communicate with customers, driver in receiving orders and solving problems as well as commercial team and internal colleagues
Quick action with customer/ Sales team’s request in business: payments and order related
Do customer caring by visiting some key customers once or twice per year to collect customer feedbacks, making phone call to customers who have no transaction for a long time, implementing own idea to improve service

Yêu cầu công việc

Knowledge

Well versed in Microsoft office (word, excel), ERP/ SAP system.
Language: English is preferred
Qualification: College graduated at least with major in business administration, accounting, etc.

Characteristics

Accurate and precise attention to detail, flexible
High organizational skills, logical thinking
Strong communication skills.
Ability to prioritize own workload.
Proficient computer skills, including Microsoft Office Suite (Word, PowerPoint, Outlook, and Excel), experience in ERP/ SAP system.
Experience in sales administrative or sales background for at least 1 year

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Xe đưa đón, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương

Cập nhật gần nhất lúc: 2022-05-17 16:22:04

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Sales Admin (Customer Service team) - Mã tin đăng: 2683146. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

Mọi người thường tìm kiếm thêm từ khoá

CÔNG TY TNHH ADM VIỆT NAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Dịch vụ khách hàng , Hành chính / Thư ký , Nông nghiệp
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 2 Năm
Trình độ yêu cầu
Cao đẳng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
30/06/2022
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây