Technical Support Engineer

CÔNG TY TNHH PAL TECH
Mức lương
13 - 23 triệu vnđ
Địa điểm làm việc
20 Sông Thao, Phường 2, Tân Bình, Hồ Chí Minh (Hồ Chí Minh)
Kinh nghiệm yêu cầu
cao đẳng
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Mô tả công việc

Conduct regular releases/patches/upgrades to company’s systems and applications.
Communicate with internal/external users via IT ticketing systems, instant messaging platform and email. Take ownership of customer issues reported and see problems through to resolution.
This is a duty shift position where the candidate will work at different shift in rotational basis with team members.
Provide Level-1 technical support which includes the area of desktops, servers, network, and applications.
Follow standard procedures for proper escalation of unresolved issues to the appropriate internal teams. Publish resolution or technical documentation in the Knowledge Base for continuous education and prevention.
Triage support cases, making sure to record, track, and resolve each technical issue efficiently and proactively.
Performs general maintenance, backup/restore, and remedial repair on all IT related assets.

Yêu cầu công việc

Yêu cầu công việc

- Core knowledge in Desktop, Windows Server (Domain Controller, GPO), Linux, and Web Technologies (HTTP, Nginx/Apache, Web/DB Server).
- Strong interpersonal and communications skills, both oral and written.
- Strong Experience in technical troubleshooting (eg. Logs/Alert Analysis, Information Gathering, Reproduce Issue, Issue Identification/Categorization).
- Knowledge of logging/monitoring environments (eg. Elastic Stack, InfluxDB, Grafana) is a plus.
- Entry level candidate with IT related degree/background is encouraged to apply.
- Familiarity with ticketing and collaboration tools such as Jira, Redmine, and Wiki.
- A self-initiated and pro-active team player who can work with minimal supervision.
- Strong customer-focus with user-oriented skill, able to clearly articulate technical issues to both technical and non-technical audiences, and explain their impact on business.
- Able to work in a dynamic and ever-changing industry.

Quyền lợi

Quyền lợi được hưởng

Premium healthcare insurance.
12 days annual leave and 8 days sick leave fully paid per year
13th month salary and performance bonus.

Cập nhật gần nhất lúc: 2021-12-08 09:12:03

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Technical Support Engineer - Mã tin đăng: 2321015. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

Mọi người thường tìm kiếm thêm từ khoá

Quy mô: 50 - 100
Trụ sở: 8th floor, Kicotrans Building, 20 Song Thao, Ward 02, Tan Binh District

Thông tin chung

Ngành nghề
IT Support
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
cao đẳng
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
08/01/2022
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây