Traditional Off Trade Manager

HEINEKEN VIETNAM BREWERY
Mức lương
cạnh tranh
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Overall responsibility of Channel Manager is to develop and implement trade-marketing plan in order to build the preference of customers and shopper/consumers for our portfolio, in alignment with brands’ strategies.





Key Tasks:




  • Builds an annual activation plan that reflects the channel strategy and leverage key channel customer and consumer drivers




  • Translate brand marketing plans and platforms into channels’ activities




  • Prepare full launch plan for new product introduction specific for off-trade channel, in alignment with brand and sales teams, across different segments (premium, affordable premium, mainstream and cider)




  • Develop, as well as accelerate current brand activations in newly acquired outlets among Northern provinces




  • Have robust understanding of the shopper in the traditional trade and bring that perspective to marketing and sales teams as well as inject into traditional trade activities and promotions




  • Manage channel budget to ensure most effective and impactful spent, including allocation of budget to sales regions and provinces, recommend of optimal number of outlets to participate in the programme




  • Brief the directions/concepts/activities to third party agencies, supervise the development and implementation




  • Cooperate with regional trade marketing team to ensure alignment on mechanics as well as smooth implementation of the trade marketing programmes




  • Design (in conjunction with Marketing) POS items required for trade marketing activations




  • Ensure alignment with other departments: Purchasing, Finance, Revenue Management etc.




  • Evaluate the efficiencies of the trade marketing programmes by analyzing sales performance, using internal and external data



Yêu cầu công việc


  • University degree in Business Administration, Economics, Marketing




  • At least 5-year working experience in the relevant field in beverage industry or FMCG, including (but not exhaustive to):




    • Brand Strategies




    • Shoppers understanding




    • Route to Market and Customer Understanding




    • Channels Segmentations





  • Decision maker




  • Good communication, negotiation and presentation skills




  • Creative thinking, open-minded and enthusiasm




  • Analytical thinking and problem-solving skill




  • Conversation with spoken and written English and PC such as all Microsoft Office



Quyền lợi

  • Máy tính xách tay

  • Bảo hiểm theo quy định

  • Du Lịch

  • Phụ cấp

  • Xe đưa đón

  • Chăm sóc sức khỏe

  • Đào tạo

  • Tăng lương

  • Công tác phí

  • Chế độ nghỉ phép

Cập nhật gần nhất lúc: 2019-07-21 09:00:02

Xem thêm

Thông tin khác


  • Hình thức: Nhân viên chính thức

Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Traditional Off Trade Manager - Mã tin đăng: 620762. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

HEINEKEN VIETNAM BREWERY

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Tiếp thị / Marketing
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
Đang cập nhật
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
19/08/2019
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây