Nơi làm việc: Văn phòng Nu Skin Việt Nam tại Tp.Hồ Chí Minh
Work place: Nu Skin Vietnam office located at Hochiminh City
Thời gian làm việc: Thứ 2 – Thứ 6: 9:00 – 18:00
Working time: Monday – Friday: 9:00 – 18:00
B: Mô tả công việc / Job description:
Administration:
•Manage the general administration to ensure the smoothly operation in HCM/Hanoi office and the company’s properties and equipment with the good condition of fittings, furniture, office equipment and landscape;
•Manage and be in charge of travel process of General Directors and staff business: air ticket booking, car arrangement, hotel reservation, visa application, make business trip decision;
•Support hospitality for VIP or visitors from Corporate or Regional: transportation arrangement, visa application, hotel reservation, …
•Personal Assistant for General Director: Manage Work permit, Criminal record, Temporary Resident Card, for expat, house rental contract, …
•Manage liabilities and make payments for Hanoi/HCM office expenses such as new property purchasing, stationeries, air ticket fares, hotel fee, telephone fee, internet fee, office rental fee, electricity fee, taxi fee... petty cash control expenses tracking;
•Support the company’s event such as: sales and marketing events such as expo, success seminar,…
•Fire Protection: monitor report required by Fire Protection of local authority. Monitor the Property Insurance to make sure align with Law;
Human Resources:
•Manage & follow-up Staff Annual leave, Overtime, Time-attendant by manually and by system in order to support monthly Payroll calculation.
•Manage & follow-up Social/Health/Unemployment insurance; Health insurance & Annual health-check for employees.
•Manage Employee PIT code and dependent PIT.
•Manage Labor contract expiration of staffs
•Manage Product allotment and service years recognition of staffs
•Manage Staff profile: always keep info most-updated.
•Recruitment: monitor procedure of recruitment filter resumes and schedule for interviews such as:
Manage recruitment of temporary/seasonal staffs
Support HR&Admin Sup in screen CV as inquiries
Prepare on boarding process and organize orientation training for new comers
Mainly in charge of recruit temporary staffs within deadline
•Training & Development:
Schedule the orientation training for newcomers
Support to set up and arrange the Corporate trainings
•Support HR & Admin Sup in deploying HR project to staff such as Nu You, Yourev, FFG…etc : monitoring and motivating employees to participate, evaluating the outcome.
•Manage Trade Union fund and activities: monitor the legal terms & procedure of Trade Union and make report accordingly;
•Organize the in/out-house or off-site activities for staffs: staff meeting, party, celebration and teambuilding, new year party, …;
•Perform HR report periodically required by Government such as Dolisa Department: monitor the legal reports and procedure required by Labor Law,…
•Any other tasks as assigned by HR & Admin Supervisor.
HÀNH CHÍNH
•Quản lý hành chính chung để đảm bảo hoạt động suôn sẻ tại văn phòng HCM / Hà Nội và các tài sản và thiết bị của công ty với điều kiện tốt về phụ kiện, nội thất, thiết bị văn phòng và cảnh quan;
•Quản lý và chịu trách nhiệm các chuyến công tác của Tổng giám đốc và tất cả nhân viên: đặt vé máy bay, sắp xếp xe, đặt phòng khách sạn, xin thị thực, quyết định công tác;
•Hỗ trợ các công việc tiếp đón khách VIP hoặc khách từ Công ty hoặc Khu vực: sắp xếp phương tiện đi lại, xin thị thực, khách sạn, công tác tiếp đón khác,…
•Trợ lý hành chính cho Tổng giám đốc: giấy phép lao động, hồ sơ hình sự, thẻ tạm cho người nước ngoài, theo dõi hợp đồng thuê nhà
•Quản lý công nợ và làm thanh toán chi phí cho cả văn phòng Hà Nội / HCM như: mua sắm tài sản mới, văn phòng phẩm, vé máy bay, khách sạn, điện thoại, internet, phí thuê văn phòng, tiền điện, taxi ... theo dõi việc chi tiền mặt;
•Hỗ trợ các sự kiện của công ty: các sự kiện của phòng kinh doanh và tiếp thị như hội chợ, hội nghị thành công, …
•Phòng cháy chữa cháy: báo cáo giám sát theo yêu cầu của Phòng cháy chữa cháy của chính quyền địa phương. Giám sát Bảo hiểm Tài sản để đảm bảo phù hợp với Pháp luật;
NHÂN SỰ
•Quản lý và theo dõi ngày phép hàng năm, tăng ca và nghỉ bù, bằng máy chấm công và hệ thống để hỗ trợ tính lương tháng.
•Quản lý và theo dõi Bảo hiểm Xã hội / Y tế / Thất nghiệp; Bảo hiểm sức khoẻ và kiểm tra sức khoẻ hàng năm cho nhân viên.
•Quản lý và đăng ký mã số thuế TNCN, người phụ thuộc cho nhân viên.
•Theo dõi thời hạn hợp đồng của nhân viên.
•Quản lý việc mua hàng và phân bổ sản phẩm cho nhân viên.
•Quản lý hồ sơ nhân viên: luôn cập nhật thông tin mới nhất.
•Tuyển dụng: theo dõi qui trình tuyển dụng và lên lịch phỏng vấn
Quản lý tuyển dụng nhân viên tạm thời / thời vụ
Hỗ trợ HR & Admin Sup trong màn hình CV khi có thắc mắc
Chuẩn bị quy trình lên tàu và tổ chức đào tạo định hướng cho người mới
Chủ yếu phụ trách tuyển dụng nhân viên tạm thời trong thời hạn
•Đào tạo & Phát triển:
Lên lịch đào tạo định hướng cho nhân viên mới
Hỗ trợ sắp xếp phòng training và tổ chức các buổi đào tạo của tập đoàn
•Hỗ trợ HR & Admin Sup trong việc triển khai các dự án nhân sự cho nhân viên như Nu You, Yourev, FFG, v.v.: theo dõi và thúc đẩy nhân viên tham gia, đánh giá kết quả.
•Quản lý quỹ và hoạt động của Công đoàn: giám sát các điều khoản và thủ tục pháp lý của Công đoàn và lập báo cáo phù hợp;
•Tổ chức các hoạt động trong / ngoài công ty cho nhân viên: họp nhân viên hàng tháng, tiệc nhân viên, ăn mừng và xây dựng đội nhóm, tiệc mừng năm mới;
•Thực hiện báo cáo nhân sự theo định kỳ theo yêu cầu của Chính phủ như Bộ Dolisa: giám sát các báo cáo và thủ tục pháp lý theo yêu cầu của Luật Lao động
•Thự hiện các nhiệm vụ khác theo sự phân công của Giám sát Hành chính Nhân sự