Credit Policy & Governance Head

UNITED OVERSEAS BANK (VIETNAM) LIMITED (UOB)
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

About UOB
United Overseas Bank Limited (UOB) is a leading bank in Asia with a global network of more than 500 branches and offices in 19 countries and territories in Asia Pacific, Europe and North America. In Asia, we operate through our head office in Singapore and banking subsidiaries in China, Indonesia, Malaysia and Thailand, as well as branches and offices. Our history spans more than 80 years. Over this time, we have been guided by our values – Honorable, Enterprising, United and Committed. This means we always strive to do what is right, build for the future, work as one team and pursue long- term success. It is how we work, consistently, be it towards the company, our colleagues or our customers.
Overview of Role
This role is responsible for establishing and maintaining the Country Retail Credit Policy & Process Standard (CRCPPS), providing oversight and independent tracking and monitoring of assets quality of PFS portfolios to be within the approved risk appetite, performing quality assurance of the credit cycle as well as conducting strategic business/ portfolio risk review as and when required.
Job Responsibilities
• To perform ad- hoc task assigned by Country Head, Retail Credit from time to time
• To independently develop and to continuously enhance MIS monitoring on any PFS retail credit policy changes, to highlight irregularities / non- compliance risk to PFS Risk / Business
• To institute proactive oversight on the end- financing post approval monitoring with intent to identify additional high risk zones / developers and negative locations and to trigger escalation process e.g. EF limit review / developer grading downgrades
• To effectively exercise the oversight role in the portfolio quality review (PQR) / early alert review / management meetings
• To actively engage with MIS & Control, PFS Risk and Business Finance sourcing for the financial / loan performance information to facilitate oversights and ad- hoc analytic requested by senior management
• To establish and continuously enhance the Quality or Risk Assurance Framework to provide assurance on the line 1 compliance with approved critical policies & process standards, to identify irregularities with continuous input for improvement of end to end credit cycles
• To establish proper governance process control to facilitate effective review on the product review document (PRD), credit program book (CPB), credit test and any credit policy changes for PFS retail credit portfolio
• To identify the training needs and career development plan as part of the retention plan for the department
• and local regulations
• To formulate and continuously enhance the independent and robust retail credit PFS trackers to early detect any abnormalities observed for undertaking of escalation actions, covering the analysis on financials (including RRA), asset mix and loan performance
• To clearly outline the departmental key roles and responsibilities and the job descriptions for each team member
• To govern and be a gatekeeper to ensure retail business (Mortgage, Auto Loan, Credit Card &

Quyền lợi

Tenure Policy (Long- service award); Annual Paid
Annual Salary Review; Performance Bonus
Healthcare Insurance Policy; Annual Health Check- Up Program

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-11-25 19:15:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
16/12/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Giám Đốc Và Cấp Cao Hơn
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Ngân hàng/ Tài Chính
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Credit Policy & Governance Head - Mã tin đăng: 5417702. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

UNITED OVERSEAS BANK (VIETNAM) LIMITED (UOB)

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Credit policy tại tỉnh/thành