Digital Brand Manager

MARICO SOUTH EAST ASIA CORPORATION
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

JOB PURPOSEYou will be responsible for leading the development and execution of the brand online. You are the expert of your channel, category, consumer and market knowledge and use this to steer your own activation plan. Brand Managers are focused on achieving brand business objectives in the short and long term.MAIN ACCOUNTABILITIESResponsible for achieving Brand objectives with respects sales volume:• Develop and implement the marketing strategy for e- com channel. Including the consumer & customer centric business plans in collaboration with commercial teams, collaborate with transactional media partner/manager to build a performance media strategy.• Be able to extract and read data to understand consumer insights and market shifts to develop strong sell- out plans driving growth.• Oversee and input into the development of operational brand plans.• Propose and monitor brand activities in order to address identified brand issues.• Conducts analysis and periodical reviews of the brand, competitive, category, customer and consumer trends.• Manage external agencies and suppliers (expert partners).Drive innovation and creativity in products and brand activities:• Drive product development projects in assigned brands.• Collaborate with R&D and project team to develop the online strategy for launch and propose product to launch online.• Increase brand awareness of categories/brands.• Ensure application of best practice of brand management tools.• Analyze and propose relevant research studies.• Utilize research data/findings and market information effectively.Implement A&P Budget effectively to ensure ROI:• Manage the impact of each cost element on brand/online business profitability.• Control brand support expenditure.• Improve brand profitability through implementing cost control measures.

Yêu cầu công việc

• Ideally 5- 6 years of Marketing/ Online Marketing experience preferably HPC/Beauty in FMCG
• Bachelor degree in any discipline
• Proficiency in English.
• Strategic thinking, analytical thinking and critical thinking.
• Skills in digital marketing ranging from monitor analytics, interpreting data, implementing effective CRM campaigns to target core consumers effectively.
• A considered, analytical approach to working with concepts, consumers, problem solving, stakeholder management
• Commercial acumen
• Good articulation & conceptual thinking and strong project management skills.
• Experience developing concepts and product innovations.
• A passion for marketing, the online space and digital marketing.
• Demonstrated high performance in project management

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-24 11:50:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
12/11/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Trình độ yêu cầu
Đại Học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Marketing - PR
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Digital Brand Manager - Mã tin đăng: 5350235. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

MARICO SOUTH EAST ASIA CORPORATION

Quy mô: Trên 1000
Trụ sở: HCM Office: 28th Floor, Pearl Plaza, 561A Dien Bien Phu street, Ward 25, Binh Thanh District, HCM City, Vietnam

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Digital brand manager tại tỉnh/thành