E-Com Leader

CÔNG TY TNHH T.M.G
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 5 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

E- commerce Store Operations:

Monitor sales reports, conversion rates, advertising costs, and promotion performance.
Manage customer service on online platforms, resolving issues and improving the overall shopping experience.
Oversee the execution of promotional programs on e- commerce platforms, ensuring accurate and effective implementation.
Develop and implement promotional strategies, forecast inventory demand, manage customer relationships, and coordinate marketing campaigns across e- commerce platforms.
Collaborate closely with internal departments (accounting, marketing, logistics, IT, etc.) and external partners (e- commerce platforms, shipping service providers) to achieve KPIs and project objectives.
Confirm and process orders promptly and accurately.
Ensure accurate and complete daily reconciliation with the accounting team.
Assign and manage shift schedules for staff to ensure smooth daily operations.
Evaluate, report, and analyze store operation data, and propose solutions to improve sales effectiveness and optimize operational processes.
Conduct monthly inventory checks to ensure stock levels are accurate in the system.
Responsible for managing and operating all of the company’s online sales platforms (Shopee, Lazada, Haravan, Tiktok, Middle,…), ensuring these platforms run efficiently, optimizing processes, and driving online revenue growth.
Monitor and analyze competitors regularly, evaluating their commercial activities and strategies, and adjusting tactics accordingly.
Ensure smooth operations for tasks such as order processing, payments, refunds, and stock management, while providing timely support to customers (e.g., samples, gifts, etc.).

Inventory and Logistics Management:

Monitor the movement of goods, ensuring that inventory levels meet demand for major promotional campaigns and preventing stock shortages.
Work with logistics and warehouse teams to optimize shipping processes, ensuring timely deliveries and minimizing overstock.

Reporting and Analysis:

Report daily, weekly, monthly, and quarterly sales revenue, analyze key performance indicators (KPIs), and make strategic decisions based on data insights.
Perform additional tasks as required by management related to e- commerce operations, digital strategy, and other evolving responsibilities.

Yêu cầu công việc

Strong aesthetic sense, creative thinking, and analytical skills.
Strong leadership and team management skillsEager to learn and willing to experiment with new initiatives.
Proficiency in Excel or other e- commerce management tools is an advantage.
Deep understanding of online shopping behavior on e- commerce platforms.
Excellent project management, communication, and problem- solving skills.
At least 2- 3 years of experience in e- commerce management, managing online platforms, or related roles.
Proficient in the rules and marketing strategies of platforms like Lazada, Shopee, TikTok, and understanding consumer shopping journeys and behaviors on these platforms.

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-12-04 14:25:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
15/01/2026
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Trưởng Nhóm / Giám Sát
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Vận tải - Lái xe/ Tài xế
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin E-Com Leader - Mã tin đăng: 5435637. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH T.M.G

Quy mô: Dưới 10
Trụ sở: 402 Ung Van Khiem Str. ward 25, Binh Thanh Dist. Ho Chi Minh 0

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Chuyên viên m e tại tỉnh/thành