E-commerce Account Manager

CÔNG TY TNHH BLUEMEDIA VIỆT NAM
Mức lương
30 triệu
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Client communication and demand management
- Serve as the primary point of contact between the company and local Vietnamese or Chinese livestreaming/short- video clients, deeply understanding the client&039;s brand identity, target audience, and sales objectives.
- Track client feedback in real- time and quickly coordinate internal team responses.
- Lead client brief meetings, accurately record and compile client requirements, and formulate executable project plans.
Project planning and execution
- Drive and control the quality of execution steps such as livestream scheduling, product listing, promotional activities, and content scripting.
- Track and analyze livestream/short- video data (e.g., views, conversion rate, sales revenue), conduct regular performance reviews, and generate comprehensive reports.
- Based on client needs, coordinate the operations, creative, scripting, streamer/KOL, shooting, and post- production teams to ensure the efficient and timely output of livestream and short- video content.
- Monitor project execution progress, promptly identify issues, propose solutions, and ensure project milestones and delivery results are met.
Client relationship maintenance and business growth
- Support the business development team with new client proposals and project quotations.
- Proactively identify new cooperation needs from clients and propose value- added solutions (e.g., new product exposure, brand events, KOL collaborations, etc.).
- Maintain existing client relationships to enhance client satisfaction and increase the repurchase rate.
Cross- departmental collaboration and internal communication
- Maintain highly efficient communication with the local Vietnamese execution team, ensuring project progress information is synchronized.
- Assist the superior in project resource coordination and risk management.
- Participate in internal strategy meetings, providing client market insights and execution feedback.

Yêu cầu công việc

Position requirements:
- Proficiency in English communication is essential; Chinese language skills are a strong plus.
- 2–3 years of proven experience in e- commerce third- party operations (TP/Agency), managing livestreaming projects, or brand client management.
- Strong communication skills and clear logical thinking; must be able to efficiently drive projects forward in a fast- paced, multi- tasking environment.
- Bachelor&039;s degree or above (or in a relevant field), with a major in Marketing, E- commerce, Media, or Advertising strongly preferred.
- Service- minded and result- oriented mindset; capable of developing practical, executable plans based on client objectives.
- Deep familiarity with Southeast Asian e- commerce platforms such as TikTok Shop, Shopee, and Lazada, as well as the local livestreaming ecosystem.
- Strong data analysis sense; proficient in using basic spreadsheet and project management tools (e.g., Excel, Notion, Trello, etc.).
What do we offer?
- Income: up to 30M
- 100% salary during probation.
- Telephone allowance.
- Lunch allowance.
- Access to professional and technical training.
- Year- end bonus.
- Team building activities.
- Full social insurance contribution.
- Annual health check- up.

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-11-29 01:25:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
25/12/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Quan hệ đối ngoại
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin E-commerce Account Manager - Mã tin đăng: 5424362. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH BLUEMEDIA VIỆT NAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
E commerce manager tại tỉnh/thành