Hỗ trợ nhân viên trong việc xử lý các vấn đề thanh toán. Theo dõi và liên hệ với khách để đảm bảo sự hài lòng trong quá trình lưu trú.
Kiểm đếm ngân quỹ đầu và cuối ca, đối chiếu và nộp chứng từ theo quy định kế toán.
Coordinate with Housekeeping to track readiness of rooms for check- in. Review shift logs/daily memo books and document pertinent information in logbooks.
Thực hiện thủ tục nhận phòng cho khách bao gồm xác nhận đặt phòng, phân bổ phòng, cấp và kích hoạt thẻ phòng. Xử lý tất cả các hình thức thanh toán như phí phòng, tiền mặt, séc, thẻ ghi nợ hoặc thẻ tín dụng.
Set up accurate accounts for each guest upon check- in (i.e., sharewiths, separate room/tax/incidentals, comp). Anticipate sold- out situations and obtain satisfactory alternative accommodations when the property cannot accommodate guests with reservations.
Assist staff with expediting problem payments (e.g., problems processing credit cards). Follow up with guests regarding satisfaction with guest- related issues.Process all guest check- ins by confirming reservations, assigning rooms, and issuing and activating room keys. Process all payment types such as room charges, cash, checks, debit, or credit.
Block rooms in the computer and identify designated requirements and requests. Contact appropriate individuals or departments (e.g., Bellperson, Housekeeping) as necessary to resolve guest calls, requests, or problems.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Phân bổ phòng trên hệ thống và xác định các yêu cầu, nhu cầu đặc biệt của khách. Liên hệ với các bộ phận liên quan (như Bellman, Housekeeping) khi cần thiết để xử lý yêu cầu hoặc vấn đề của khách.
Count bank at the beginning and end of shift. Balance and drop receipts according to accounting specifications.
Thiết lập hồ sơ lưu trú chính xác cho từng khách khi nhận phòng (ví dụ: chia sẻ phòng, tách phí phòng/thuế/phụ phí, miễn phí).
Phối hợp với bộ phận Buồng phòng để theo dõi tình trạng sẵn sàng của phòng trước khi nhận khách. Xem và cập nhật nhật ký ca làm việc, ghi chú đầy đủ các thông tin quan trọng.