Purpose of Position
Responsible for promoting and providing the organization’s product information as well as creating new accounts, answering queries, and providing advice in a designated territory by contacting healthcare professionals to achieve targets.
Duties and Responsibilities
• Market intelligence (e.g., product competition, and pricing needs, competitors’ promotion program)
• Collaborate with internal teams to ensure the company&039;s bids are well- prepared and aligned with client needs.
• Work with key stakeholders/decision- makers of Top Key Hospitals in planning the partnership programs.
• Foster strong relationships with key customers across various channels: tender, service providers, and private clinics….
• Develop action plans (i.e., weekly, quarterly, monthly) by analyzing quarterly and monthly product promotion strategies and reports identifying the needs of accounts, and discussing issues with the manager to help the organization
• Monitor and track tender and bidding information and provide timely information to customers in the management area.
• Develop and implement product promotion strategies by determining the relevant factors to effectively promote the company&039;s products to appropriate hospital personnel and physicians.
• Lead and monitor price, promotion, sales- in, sales- out, and stock availability
• Supervise the Medical Representative on the ETH channel to ensure the programs are implemented from end to end and achieve the objectives
• To achieve company goals in the product promotion and expand territory plan.
Key Result Areas
• Achieving targets and goals of product promotion within the designated territory.
• Effective collaboration with internal teams and customers to ensure satisfaction.
• Timely and accurate reporting and analysis of goals and market trends.
• Developing and maintaining strong relationships with key stakeholders and customers.
• Successful implementation of product promotion strategies and action plans.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mục đích của công việc
Chịu trách nhiệm quảng bá và cung cấp thông tin sản phẩm của công ty cho khách hàng, tìm kiếm khách hàng mới, giải đáp thắc mắc và tư vấn cho các chuyên gia y tế về sản phẩm để đạt mục tiêu kinh doanh của công ty.
Nhiệm vụ và trách nhiệm
• Phát triển các kế hoạch hành động (hàng tuần, hàng quý, hàng tháng) qua việc phân tích các chỉ tiêu chiến lược thúc đẩy sản phẩm và báo cáo hàng quý, hàng tháng, xác định nhu cầu của các khách hàng và thảo luận về các vấn đề khó khăn gặp phải với cấp quản lý
• Xây dựng mối quan hệ bền vững với khách hàng tại các kênh thầu, dịch vụ và phòng khám tư nhân….
• Thu thập thông tin thị trường (xác định giá, sản phẩm và các chương trình của đối thủ cạnh tranh…)
• Theo dõi giá của sản phẩm, chương trình khuyến mãi, số lượng bán ra, số lượng tồn kho và khả năng cung ứng hàng hóa.
• Xây dựng và triển khai chiến lược thúc đẩy, quảng bá sản phẩm của công ty đến các nhân viên y tế và bác sĩ
• Theo dõi thông tin thầu và cung cấp thông tin kịp thời cho khách hàng tại khu vực quản lý.
• Làm việc với các bên liên quan/ người ra quyết định chính của các bệnh viện hàng đầu trong việc lập kế hoạch cho các chương trình hợp tác.
• Phối hợp làm việc với bộ phận nội bộ, đảm bảo hồ sơ thầu của công ty được chuẩn bị tốt và đúng theo nhu cầu của khách hàng.
• Đạt được mục tiêu công ty đề ra theo các chỉ tiêu thúc đẩy, quảng bá, giới thiệu sản phẩm và mở rộng thị trường
• Quản lý đội ngũ Trình Dược Viên kênh ETH, đàm bảo các chương trình được triển khai từ đầu đến cuối và đạt được các mục tiêu.
Cơ sở đánh giá kết quả
• Đạt được các chỉ tiêu về thúc đẩy, quảng bá, giới thiệu sản phẩm trong khu vực được được giao.
• Báo cáo kịp thời và phân tích các chỉ tiêu và xu hướng thị trường chính xác.
• Phát triển và duy trì mối quan hệ bền vững với các bên liên quan và các khách hàng quan trọng.
• Hợp tác hiệu quả với bộ phận nội bộ và khách hàng để nâng cao mức độ hài lòng của khách hàng.
• Triển khai thành công các chiến lược thúc đẩy, quảng bá, giới thiệu sản phẩm và kế hoạch hành động.