Social Commerce Manager

NAVIGOS SEARCH
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Overview
Responsibilities
The team delivers Affiliate Marketing Solutions for global top client in FMCG industry. If you are interested in doing new things, creating innovations, being business partner for leading giant client and expanding in diverse markets, so you are the next talents we are looking for.
Ecommerce & Affiliate Planning (60%):
• Supervise and plan e- commerce animation plan implementation (promotions, exclusive deals, special offers, live shows …) & Affiliate incentive plan in line with local market needs and competitors’ benchmarks
• Monitor sales trends and evaluate forecasts through an analysis of key performance indicators (KPI), prepare reports, and share the results with the central planning and the e- commerce corporate team
• Manage the daily workflow of all client campaigns, and works with various internal and external stakeholders, including Ecommerce Retailers (Shopee, Tiki, Lazada), Social Commerce Channel (TikTok) and Affiliate Publishers to deliver campaign objectives.
• Develop strategies and makes in- depth recommendations based on a strong grasp of analytics, eCommerce Affiliate marketing & Influencers Affiliate Campaign
• Analyze data and structure relevant information for the client&039;s benefit, in line with business indicators specific to their industry(eg: FMCG, retail,…)
• Be able to organize & delegate, sensitive to needs & problems of reporting staff – works across buying & planning issues
• Transform data into actionable, easy- to- read output to drive business decisions, insights, and outcomes Business & Data acumen in managing P&L of Project and Category revenue.
• Work closely with the KOLs/KOCs team on commercial/incentive planning, and operation. Especially, Client stakeholders within the brand marketing team and brand ecommerce champions to ensure brand consistency
• Be aware of opportunities to drive revenue streams from existing relationships and leverage cases from existing relationships to create new relationships
Performance and Optimization (40%):
• Forecast sales performance trends (GMV, ROAS), provide solutions on optimization and quick actions to meet the KPIs within a very tight period
• Timely execution of promotional levers to deliver against strategic category goals
• Be responsible for regular reports on Ecommerce campaigns (daily, monthly, campaign) and handling ad hoc tasks if any
• Work closely with E- Retail partners & Affiliate Vendors to ensure smooth cooperation while implementing the campaign and build the optimization tactics to keep pattern growth month on month campaign.
• Optimize promotional effectiveness on eCommerce Campaigns, specific Affiliate Programs, and well collaboration with KOL/KOCs to win D- day and achieve P&L monthly
• Be in charge of campaign implementation, and budget management on relevant eCommerce platforms (Tiki, Shopee, Lazada….), other online acquisition channels: affiliate marketing, social commerce media (Tiktok),…to achieve GMV target.
• Monitor competition and provide suggestions for improvement

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-11-01 06:30:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
20/12/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Trưởng Phòng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Marketing - PR
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Social Commerce Manager - Mã tin đăng: 5369987. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

NAVIGOS SEARCH

Quy mô: 100 - 200
Trụ sở: 7th Floor V-Building 125 -127 Ba Trieu Street, Hai Ba Trung District, Hanoi, Vietnam

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Commerce manager tại tỉnh/thành