Technician, IT Service Desk

HOIANA RESORT & GOLF
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Duy Xuyên, Quảng Nam
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

SCOPE OF WORK

The IT Service Desk Technician is responsible for providing first- level technical support to end users, ensuring timely resolution of IT incidents, service requests, and technical issues related to hardware, software, network, and business applications. This role ensures continuous operation of IT services and contributes to user satisfaction and system stability.
KEY RESPONSIBILITIES AND ACCOUNTABILITIES
• Taking ownership of incidents and managing them in a logical and methodical manner
• Monitoring server and network services and escalating through given workflow procedures
• Proactively contribute to continuous service improvement through identification of process improvements and problem prevention
• Troubleshooting, diagnosing and resolving 1st level incidents
• Establishing and maintaining contact with vendors for support and problem resolution
• Following network security procedures for the purpose of Adds, removes, and changes for network users
• Conducting IT trouble/incident ticket reviews
• Ensuring all incidents are progressed & cleared within SLA – escalating to other internal and external teams as appropriate
• Ensuring effective management of issues raised via telephone, email, self- service and face to face and handling the resulting incidents or service requests, using agreed incident management and request fulfilment processes
• Investigating documentation for resolution of known problems
• Documentation and updating knowledgebase
• Identifying and recommend solutions for repeat issues or service risks into service management teams
• Managing faults through their entire lifecycle from the first point of contact through to resolution, proactively keeping the customer informed of progress
• Troubleshooting, diagnosing and repairing or replacing computer hardware
• Installing and supporting Windows Desktops in a workgroup or Active Directory domain

Yêu cầu công việc

QUALIFICATIONS

• Ability to work independently as well as within a collaborative team setting
• Must have excellent customer service skills with an ability to demonstrate patience, tact, and respect
• 2 years of professional IT Support experience desired
• Effective verbal and written communication skills with an ability to communicate issues and resolutions to all levels of the organization;
• Proven track record of continual service improvement and ticket management
• Ability to work well under pressure and tight deadlines
• Flexibility and adaptability in a dynamic environment
• Strong technical knowledge in: Personal computers, printers, and network equipment; Windows os; MS applications; General network troubleshooting
• Skilled in first line incident diagnosis and resolution.
• Strong problem- solving abilities;

Quyền lợi

Big- scale project in central Vietnam
Career Development Opportunity
Professional and multicultural working environment
Good and competitive HR benefits (Additional insurance, staff housing, daily shuttle bus Danang- Hoiana, duty meal, ...)

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-12-09 14:30:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
31/01/2026
Hình thức làm việc
Làm theo ca
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
1
Ngành nghề
IT phần cứng/mạng
Khu vực
Duy Xuyên, Quảng Nam
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Technician, IT Service Desk - Mã tin đăng: 5441156. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

HOIANA RESORT & GOLF

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Service desk tại tỉnh/thành