120373 - [9-month Contract] Senior Finance Executive - Office Equipment

RGF HR AGENT VIETNAM CO. LTD
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
4 - 5 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

- Work Location: Binh Thanh District, HCMC
<Job Responsibilities>
Accounts Payable and Vendor Master Maintenance:
• Accounts Payable
Sorting of all vendor invoices received and preparing them for recording in Ariba or SAP
Verification and posting of vendor invoices and intercompany debit and credit notes accurately and on a timely basis
Payment: Prepare payment list in SAP and bank website for approvals on a timely basis (2 cycles each month)
Ensure all taxes related to vendor invoices, such as VAT and FCT, are correctly applied during posting
• Vendor Master Maintenance
Responsible for controlling bank details information of all vendor codes and staff codes
Responsible for checking and approving forms in the system for the creation and update of vendor master
• Petty cash: Keep petty cash for payment (limit to use)
AR Operation and Issuance of FI Tax Invoices, Debit/Credit Notes
• Liaise with customers for the collection of receivables
• Provide accurate and timely AR aging reports to stakeholders
• Responsible for accurate and timely recording of AR collection
• Manage and monitor potential credit risk and accounts delinquency with sales teams
• Delivery of AR ageing analysis report on a timely basis
• Identify collection risk and take proactive actions to negotiate and/or establish settlement plans with internal stakeholders and customers
• Issue the FI module Tax invoices accurately and on a timely basis
• Highlight credit risk issues to the credit team, sales team, and management, and take proactive actions to minimise risk
Inventory & NLAG (Physical count and inventory devaluation provision)
• Ensure the inventory count discrepancy has been followed up on, and report the count result to management
• Collaborate with SCM on bi- annual inventory count, including drafting of the count procedures and printing of inventory listing prior to the count, reconciliation of inventory between the warehouse report and SAP inventory balance
Financial and Management Reporting: Monthly closing- Posting of Journal Entries
• Allocation (Prepaid)
• Evaluation
• Accrue all expenses (A&P, SGA)
A&P Expense Control
• Monitor A&P expense budget and usage accuracy to ensure budget usage is under good control and does not exceed the approved budget
• Responsible for A&P budget (IO) control
• Provide advice on accounting treatment.
Admin, Ad- hoc projects
• Participate and support any ad- hoc projects (UAT,…)
• Support process improvement to enhance administrative and operational
• Support fixed asset count
• Provide data for yearly audit

Yêu cầu công việc

<Necessary Skill / Experience>
- Education Background: Bachelor&039;s Degree in Accounting, Finance
- Language: English- Business Level
- Experience:
• At least 4 years of relevant experience in financial accounting, preferably with experience in a full set of accounting
• Knowledge of ERP systems, preferably with experience in SAP
• Proficient in Microsoft Excel
- Others:
• Meticulous and attention to detail
• Highly proactive and motivated
• Excellent time management skills and the ability to prioritise a demanding workload
• Confidence to deal with a range of stakeholders
NOTICE:
Only shortlisted candidates will be approached by RGF&039;s consultant. Your resumes will be recorded in our system, and you will receive our Job Introduction Auto- email with suitable jobs in the coming time. Please check your email regularly to get our vacant job. Thanks so much!

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-07 19:10:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
16/09/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
4 - 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Kế toán - Kiểm toán
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin 120373 - [9-month Contract] Senior Finance Executive - Office Equipment - Mã tin đăng: 5252738. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

RGF HR AGENT VIETNAM CO. LTD

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: RM903 Central Plaza 17 Le Duan St., Quận 1, Hồ Chí Minh, Việt Nam

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Hiện tại chúng tôi chưa có việc làm đề xuất phù hợp với bạn.

Việc làm đã xem gần đây