Account Manager

FPT TELECOM INTERNATIONAL
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Quận 7, Hồ Chí Minh; Cầu Giấy, Hà Nội
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Company Description
FPT Telecom International Co., LTD is a member company of FPT Telecom, one of the leading telecom service providers in Vietnam. FPT Telecom International offers IT infrastructure services to help businesses compete more effectively and grow successfully. Thousands of customers rely on FPT Telecom International for cost optimization, agility, and innovation.
Key Responsibilities:

Exploiting and analyzing clients&039; needs, the current status of digital transformation, and technology applications.
Identify new business opportunities by prospecting, networking, and engaging with potential clients.
Develop and implement a strategic sales plan to achieve revenue and growth targets in the segment.
Design and propose, consult, or demo for customers about the services provided by FTI.
Market research, collecting, and building potential customer data.
Using channels like the internet and personal networks to seek, develop, and approach potential clients, primarily domestic and foreign enterprises (B2B).
Consulting, explaining to customers about the telecommunications services that the company is providing, such as:
Data center services
Cloud services: public cloud (S3, BaaS, DRaaS, Cloud Camera, CDN), private cloud, hybrid cloud, partner cloud solutions (VMWare, OpenStack, AWS, Alibaba, Microsoft)
Internet service: connection service (Internet Leased Line, MPLS, IPLC, IEPL), Voice, SMS & Collaboration (VOIP, Hotline, Messaging Services, Oncall, PBX, OnMeeting, Vidyo, Cloud CX)
Other services include network and security solutions.
After- sales customer care, continue to exploit and expand relationships with clients.
Negotiate and persuade clients to use services and sign contracts.
Coordinate with other departments to monitor and support client service deployment after signing the contract.

Qualifications:

Proficiency in CRM software and Microsoft Office Suite.
Strong analytical and strategic thinking skills.
Proven track record of achieving sales targets and managing complex client relationships in a fast- paced environment.
In- depth understanding of the corporate market, including industry- specific challenges and opportunities.
Experience in telecommunications and IT solutions is highly desirable.
Excellent communication, negotiation, and interpersonal skills.
Proven experience in direct sales, actively seeking enterprise, SMB ...
Bachelor’s degree in Business Administration, Marketing, Finance, Telecommunications, or a related field.
Ability to build strong relationships and influence senior- level decision- makers.

Personal Attributes:

Team- oriented with a collaborative mindset and a commitment to customer success.
Driven and results- oriented with a strong entrepreneurial spirit.
Adaptable and able to thrive in a fast- paced, dynamic environment.
Highly organized with exceptional time management skills.

Quyền lợi

Hỗ trợ laptop, thiết bị làm việc

Hỗ trợ laptop và thiết bị phục vụ công việc
,

Cơ hội phát triển chuyên môn

Hỗ trợ chi phí khi tham gia các khoá học, chương trình đào tạo
,

Bảo hiểm y tế

,
Chi trả miễn phí dịch vụ chăm sóc sức khoẻ; cung cấp bảo hiểm cho thuốc theo toa; và bảo vệ tài chính mà bạn cần trong trường hợp bệnh tật hoặc thương tích nghiêm trọng

Hỗ trợ vay

Hỗ trợ ứng tiền trước cho tình huống khẩn cấp, số tiền này có thể được hoàn trả theo từng phần từ tiền lương hàng tháng của bạn

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-07 01:30:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
06/11/2025
Hình thức làm việc
FULL_TIME
Cấp bậc
Nhân Viên
Trình độ yêu cầu
associate degree
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Quan hệ đối ngoại
Khu vực
Quận 7, Hồ Chí Minh; Cầu Giấy, Hà Nội
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Account Manager - Mã tin đăng: 5314603. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

FPT TELECOM INTERNATIONAL

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây