Accounting Assistant Manager

WANEK FURNITURE
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Bình Dương
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 5 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

ESSENTIAL DUTIES & RESPONSIBILITIES

Review all expenses documentation and ensure compliance with Vietnamese accounting and tax regulations.
Complete other duties, assignments and special projects as requested.
Review Taxations expenses and ensure that all aspects of Tax expenses are covered risks.
Prepare monthly consolidation report for Vietnam entities.
Review and control accounts payable, accounts receivable, Fixed asset, bank transactions….
Preparation core items in P&L for weekly and monthly forecast
Manage resources to optimize equipment, facilities, employees, methods and materials.
Maintains financial security by adhering to internal controls.
Accomplishes accounting and organization mission by completing related results as needed.
Reconcile intercompany transactions and GL balance on monthly basis
Declare VAT, PIT, FCT, CIT report monthly and yearly.
Protects organization&039;s value by keeping information confidential.
Demonstrate the Company’s Core and Growth Values in the performance of all job functions.
Supports annual audit by providing information and answers to auditors and tax inspections.
Maintain integrity of the GL transactions by auditing expenses, prepare GL and approve ledger entries by auditing transactions.
Maintain accounting system to ensure system work correctly.
Perform other duties as assigned.

Yêu cầu công việc

Education and Experience

Bachelor Degree in Accounting or Finance
Ability to communicate in English is an advantage.
3- 5 years of related work experience

Knowledge, Skills and Abilities

Must be able to lead, teach and motivate direct reports and management peers
Maintain confidentiality
Ability to perform under strong demands in a fast- paced environment.
Display empathy, understanding, and patience with employees and external customers.
Analytical and problem- solving skills.
Excellent interpersonal skills
Strong persuasive ability and polished negotiation skills
Working knowledge of Continuous Improvement
Respond professionally in situations with difficult employee/vendor/customer issues.
Excellent verbal and written communication skills with employees of different levels
Handle multiple projects simultaneously within established time constraints
Effective time management and organizational skills
Proficient computer skills, including experience with Microsoft Office, specifically Excel, internet.
Balanced scorecards
Good knowledge of Vietnam’s commercial, legal and taxation regulations
Work independently as well as in a team environment

Job Competencies

Ethics and values
Integrity and trust

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-11-19 15:55:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
09/01/2026
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Kế toán - Kiểm toán
Khu vực
Bình Dương
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Accounting Assistant Manager - Mã tin đăng: 5406316. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

WANEK FURNITURE

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job