Air Document Staff (Temporary 06 months)

CÔNG TY TNHH KINTETSU WORLD EXPRESS VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hà Nội
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Air Document Staff is responsible for implementing the tasks related to documentation in the general operation process of export cargoes.
► Follow regulations:
• Strictly follow the workflow, SOP, division’s KPI, individual’s KPI, work shift, and regulations in docs and quotation files.
• Align with other stations to implement the Documentation process, and SOP of the whole Country for each Customer.
► Collaboration:
• Contribute ideas to the Documentation Manager and the Documentation Supervisor in internal meetings to adjust SOP.
• Coordinate with teammates, other divisions, and departments (Sales, BMT, Pricing, Procurement team, Terminal), and follow up with KWE overseas, and HQ in daily cargo handling.
► Implementation of assigned duties:
• Contact customers to get SI or shipping docs (invoice, packing list).
• Provide HAWB number per shipment to the Business Marketing team by inputting it into the daily shipping plan.
• Input suppliers’ costs in UFS, and create invoices for each shipment (except freight cost, and terminal cost.
• Hand over daily cargo management sheets to other shifts, and other divisions fully and timely.
• Input initial shipping information into UFS (based on customers’ SI or invoice, packing list).
• Declare AMS/ACI/FWB/FHL, input milestones correctly and timely.
• Solve all the matters related to nominated accounts.
• Issue the final HAWB, MAWB per weight slip provided by the terminal team.
• Send P/A to agents and final AWBS to shippers.
• Track and trace cargo after it departs from HAN and update related parties.
► Reports:
• Make a report to the agents if requested.
• Escalate irregular cases immediately to the Documentation Supervisor, and the Documentation Manager to solve the issue timely.
► Email
• Others as assigned.
• Monitor emails, reply to messages, and act on information relayed where necessary within 24 hours of the initial inquiry being received.

Yêu cầu công việc

• Bachelor’s degree, preferred in Economics, International Trade, Foreign Trade, or related fields.
• 01 year of experience working in the Logistics industry or global forwarding companies, no prior experience are welcome to apply.
► Education and Experience
► Required Skills/Abilities:
• Good verbal and written communication skills in both English and Vietnamese.
• Good organizational skills and attention to detail.
• Strong self- motivation.
• Good time management skills.
• Good at Microsoft Office.
• Intermediate in English skill (4 skills).
• Good interpersonal and customer service skills.
► Working Conditions and Benefits:
• Working Place: TTC Building, No. 19, Duy Tan Street, Cau Giay Dist, Hanoi City
• Working time:

Shift 1: 8:00- 17:00 Monday to Friday + 2 Saturdays of 1 month (8:00- 17:00)
Shift 2: 14:00- 21:35 Monday to Friday + 2 Saturdays of 1 month (8:00- 17:00)

• Performance Assessment: twice per year (fixed in April and October)
• Net salary: Negotiable (13 months a year plus Tet bonus & Annual performance bonus)
• Annual Leave: 12 days/year (after probation time)
• Insurance: 24 hours’ Accident Insurance, Social Insurance, Health Care Insurance
• Others: International working environment with a lot of opportunities for learning and development, training courses, company trip, etc.
• Annual Salary Increase: once per year

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-04-03 11:15:21

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Air Document Staff (Temporary 06 months) - Mã tin đăng: 4018788. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 25 - 50
Trụ sở: 51 Yên Thế, phường 2, quận Tân Bình, Hồ Chí Minh

Thông tin chung

Ngành nghề
Kế toán - Kiểm toán
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Đang cập nhật
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
06/02/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Hiện tại chúng tôi chưa có việc làm đề xuất phù hợp với bạn.

Việc làm đã xem gần đây