Airfreight - Customer Service Executive

CÔNG TY TNHH EUSU LOGISTICS VIỆT NAM
Mức lương
cạnh tranh
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc


1. Documentation handling



1.1 Handling export shipments including issuing docs (awb), sending pre-alerts, issuing debit notes, inputting date into system/FMS



1.2 Handling import shipments including liasing with cnee, sending pre-alerts, release AN/DN, issuig debit notes, input data into system



1.3 Ensure efficient communication & follow up with local customer & related parties to expedite shipments timely & properly according to customer's demand



1.4 Ensure all data entered into system timely & accurately



1.5 Check & coordinate with accounting dept. to issue VAT invoice for all customers/shipments by month end



1.6 Check & do filing on a monthly basis as per standard requirements



2 Payment following up



2.1 Follow up with accountant to issue invoice & collect payment for non-credit customer upon cargo/docs release



2.2 Assisting accounting dept. to follow up OTS of credit customers & remind customers by due date



2.3 Input data into system & prepare payment documentation for suppliers, overseas agents to submit to accouting dept.



3. Report



3.1 Update daily log report (for export & import) with all shipmment details & status



3.2 Daily tracing/check with airlines/TCS on export/import shipment status & update to customers/overseas agents



4. Others



4.1 In charge for admin tasks for the team



4.2 Other tasks as assigned by CS Manager


Yêu cầu công việc


○ At least 2-3 years experience in the same field or over
○ Positive & aggressive character
○ Good communication skills in English
○ Female applier is preferred
○ University degree -major in same field
- Able to adapt quickly to changing priorities
- Able to handle multiple tasks simultaneously
- Strong communications, time management and decision making skills
- Dynamic, hardworking, loyalty, teamwork, professional, detail-oriented
- Professional use of relevant computer
- Honest, trustworthy, flexible and hardworking
- Good at MS office, MS outlook
○ Self-started, customer oriented person


Quyền lợi

  • Bảo hiểm theo quy định

  • Du Lịch

  • Thưởng

  • Chăm sóc sức khỏe

  • Đào tạo

  • Tăng lương

Cập nhật gần nhất lúc: 2020-01-23 00:40:02

Xem thêm

Thông tin khác


  • Bằng cấp:
    Đại học

  • Độ tuổi:
    23 - 35

  • Hình thức: Nhân viên chính thức

Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Airfreight - Customer Service Executive - Mã tin đăng: 1066019. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH EUSU LOGISTICS VIỆT NAM

Quy mô: 10 - 25
Trụ sở: Tầng 05, 35 Nguyen Hue, Phường Bến Nghé, Q1

Thông tin chung

Ngành nghề
Dịch vụ khách hàng,, Xuất nhập khẩu
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 năm
Trình độ yêu cầu
: đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
17/02/2020
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây