Assistant Manager, Key Account

KAO VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
8 năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Customer strategy development & business planning

  • Participate in the development of Key Account Strategy, trading contract & conditions, business planning and progress monitoring.
  • Involve in the development of KA Customer POP, Business and Contact Planning.
  • Responsible in the development of Key Account NPI, Range, Merchandising, Promotion and Pricing Activities Planning.

Customers' HQ Management

  • Coordinate the presenting and selling of annual KA customer business plan and reviews.
  • Participate in preparation for the annual trading terms contract with key customers.
  • Set up and ensure implementation of KAE in setting call objectives, commercial proposition, selling & negotiation and customer dispute resolution.
  • Responsible for the preparation and presentation of weekly contact report, monthly KA report, NPI and promotion performance report.
  • RPDC cycle implementation to monitor KAE activities to ensure Daily/Weekly/Monthly achievement of KPIs.

Financial KPIs achievement

  • Ensure team to achieve yearly net sales budget for customer in charge
  • Ensure team to achieve profitable target(SCP) for customer in Ensure team to achieve CBP target for all customer in charge
  • Ensure team to achieve productivity target(AR overdue, mis invoice etc...)

Sales Monitoring and Evaluation, Financial Management

  • Ensure in-store monitoring of activities implementation (POP), range (assortment), merchandising, price & promotion.
  • Responsible in the evaluation of promotional activities
  • Monitoring and managing KAE activities to manage PGL/PG at store to maximize selling out.
  • Manage key customer rebate performance, credit limit and customer deductions.

Effective Communication

  • Ensure clear and timely communication of all business related matter with Management.
  • Provide consultant in all trade communication.
  • Manage and maintain general communication and relation with key customers.

Responsible for development of individuals KPIs.

  • Conduct recruitment, on-the-job training, coach and motivate subordinates and attend formal training.
  • Assess personnel competency, monitor individuals' performance, conduct personnel appraisal.
  • Consulted in the development of roles & responsibilities, job description, people profile, succession plan, training & development plan.

Meeting attendance to involve company decision making

  • Conduct Key Account Executive review meeting
  • Participate in, Selling Program, MKT-Sales meeting, PG Key Account briefing,
  • Shijoken and Company strategy meeting.

Yêu cầu công việc

 - Education: University graduated, English fluently, Computer skills

 - Job-related experience:At least 8 years experience in Sales job, 5 years experience FMCG industry, 3 years experience in KA management

 - Specific knowledge:FMCG market understanding, including top retailers in Vietnam as well as global retailers, Analytical skills, Problem solving skill, Organization development, Negotiation skill, presentation skill

 - Business understanding:Good understand retailers business in Vietnam, good net work to collect information, good knowledge of shoppers, consumers insight
Business knowledge of other functional areas within the organization
Business knowledge of total organization or domestic/international market

 - Other requirements:Leadership, High ownership, coaching/training skills

Quyền lợi

  • Bảo hiểm theo quy định

  • Du Lịch

  • Thưởng

  • Chăm sóc sức khỏe

  • Đào tạo

  • Tăng lương

  • Công tác phí

  • Chế độ nghỉ phép

Cập nhật gần nhất lúc: 2020-03-27 18:30:01

Xem thêm

Thông tin khác


  • Bằng cấp:
    Đại học

  • Độ tuổi:
    Không giới hạn tuổi

  • Hình thức: Nhân viên chính thức

Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Assistant Manager, Key Account - Mã tin đăng: 1227172. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

KAO VIỆT NAM

Quy mô:
Trụ sở: SỐ 6 NGÕ 23 HOÀNG DIỆU TP HẢI DƯƠNG

Thông tin chung

Ngành nghề
Đang cập nhật
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
8 năm
Trình độ yêu cầu
: đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
27/04/2020
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây