Assistant Trade Marketing Manager – On Trade & Digital Comms

PERNOD RICARD VIETNAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Department/Division: Marketing
Report to:Group Brand Manager
1. Strategic Planning & Projects:
-Synchronize consumer strategies and On Trade channel strategies to increase demand and trade support for our profitable growth.
-Contribute to develop a trade channel strategy for Imperial Blue to be listed, displayed and activated (PROS-V) in a consistent manner in line with overall company guidelines and strategy, develop commercial planning calendar, to ensure that Imperial Blue is sold according to agreed priorities
2. Budgeting & Control:
-Formulate operational plan with key activities and detailed budgets, track budgets, in order to ensure alignment with strategic guidelines and trade A&P efficiency without overspending.
3. Business Information & Intelligence:
-Lead business environment watch, distribution channels and customer trends monitoring, customers / consumer insights from the field in order to ensure Imperial Blue offer's continuous alignment with market needs
4. Activation & POSM Visibility:
-Implement visual merchandising (alignment with brand guidelines), develop seasonal schemes and promotion activities/ activations, be perceived as a legitimate “adviser” by the trade to engage outlets with consumers and provide added value to customers, in order to develop consumption of loyal target consumers and ensure attraction of new consumers:
Activation planning & execution in HCM, Central and South provinces
Trial/Sampling management and execution in HCM, Central and South provinces
POSM visibility management and tracking incl. GWP
5. Digital Communications:
-Implement full year’s social media content calendar i.e. FB, YT, KOL channels to ensure on-brand communication and digital integration to support brand and trade activations
-Assist PR amplification and communications for internal stakeholders

Yêu cầu công việc

Knowledge and Skills Requirements:
Education / Experience:
-BA in Marketing, or relevant
-At least 3 years in Trade Marketing, Sales, Marketing at the equivalent position
-Experience of work in multinational company, FMCG or beers/spirits industry is preferable
Specific Knowledge:
-Fluency in English, high numeracy and computer literacy
-Clear understanding of the concept of Sales and MKT in alcohol business or related fields
-Excellent and effective communication, presentation, problem solving, interpersonal and analytical skills
-Can-do, Result-oriented, proactive mindset
-Love to socialize, teamwork
-Can work under high pressure
Business Understanding:
-Comprehensive understanding of consumer behavior, customer and category management
-Comprehensive understanding of the on-trade universe

Quyền lợi

In accordance with Company Policy

Cập nhật gần nhất lúc: 2019-12-03 18:10:01

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Assistant Trade Marketing Manager – On Trade & Digital Comms - Mã tin đăng: 997077. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: Trên 1000
Trụ sở: Ho Chi Minh

Thông tin chung

Ngành nghề
Quảng cáo/Khuyến mãi/Đối ngoại, Marketing, Hàng tiêu dùng
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Đang cập nhật
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
02/01/2020
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây