Associate - IT Service Desk

PWC (VIETNAM) LTD.
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Key Responsibilities:• First Point of Contact: Serve as the initial contact for end- users seeking technical assistance via phone, email, chat, ticketing system, or in person.• Technical Support: Provide first- level support for hardware, software, and network issues, including Windows OS, macOS, Office 365, VPN, printers, and enterprise applications.• Troubleshooting & Escalation: Diagnose and resolve technical issues; escalate complex problems to Level 2 support or appropriate teams when necessary.• Device & Account Setup: Assist with onboarding/offboarding tasks, including user setup, asset provisioning, and configuration of new devices and accounts.• Ticket Management: Manage and track service requests, incidents, and problems using a ticketing system, ensuring timely resolution and adherence to SLAs.• Documentation: Maintain detailed records of incidents, service requests, and resolutions for future reference and reporting.• User Training & Communication: Provide guidance and training to end- users on effective use of technology resources; keep users informed on the status of their requests.• Collaboration: Work closely with IT team members to support technology upgrades, implementations, and continuous improvement initiatives.• Continuous Learning: Stay current with technological advancements, best practices, and the organization’s IT standards, including trends in digital tools, AI, and data analytics.• Policy Compliance: Follow established IT policies, procedures, and security standards.

Yêu cầu công việc

Required Qualifications:
• Experience or familiarity with Artificial Intelligence (AI) tools and concepts is an advantage.
• Strong understanding of Windows OS, Windows Server, Office 365, and basic networking concepts.
• Tech certification such as CompTIA A+, ITIL Foundation, MCSA, or CCNA, Azure, AWS, Google Cloud, Power Platform, or data analytics are a plus.
• Familiarity with ITSM tools (e.g., ServiceNow) and remote support platforms is preferred.
• Bachelor’s degree in Information Technology, Computer Science, or a related field.
• Ability to work independently and collaboratively in a fast- paced, team- oriented environment.
• Excellent communication and problem- solving skills, with the ability to clearly and effectively communicate in English (oral and written), certification such as TOEIC 500, IELTS 6.0, or equivalent is preferred.

Quyền lợi

13th month salary and bonusProfessional training international environmentWorking Laptop

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-21 16:30:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
06/12/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Trình độ yêu cầu
Đại Học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
IT phần mềm
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Associate - IT Service Desk - Mã tin đăng: 5342945. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

PWC (VIETNAM) LTD.

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Service desk tại tỉnh/thành