Chuyên viên Giải quyết quyền lợi Bảo hiểm (Hotline)

CÔNG TY TNHH BẢO HIỂM NHÂN THỌ DAI-ICHI VIỆT NAM (DAI-ICHI LIFE VIỆT NAM)
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Bình Thạnh, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Thương lượng MONTH
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Job purpose

- To handle calls, inquiries and provide customers with support and consultancy relating to Health and Life claims to push expertise for prompt and accurate assessment and excellent services.

Accountabilities

- Handling hospitals/medical providers’ enquiries for arrangement of direct billing services to DLVN’s clients.
- Collaboration and maintaining good relationship with cross departments/functions to smoothly solve all claims- related issues and reach claims objectives.
- Handling 24/7 inbound and outbound calls about customers and sales’ Health and life claims concerns, enquiries, and complaints in a timely manner and in accordance with company’s policy, providing right information, appropriate solutions, and alternatives.
- Updating completed and accurate information on customers/ sales/hospitals interaction in system promptly and accurately.

Yêu cầu công việc

Technical skills

- Bachelors’ degree in sociology, law or equivalent.
- Knowledge of Psychology and Behavior.
- Knowledge of medical, law of insurance, insurance product is preferable.
2- 3 years of equivalent experience as claims, customer care, customer service, …

Challenges

- Negotiation for result
- Controlling communication
- Eotional intelligence
- Identify and problem- solving.
- Strong knowledge of claim operations & process

Education and Experiences

- Communication for success
- Proficient in using MS 365 office
- Collaboration across functions

Soft skills

- Proactive & flexibility
- Have A Soothing, Calming, Relaxing Voice
- Professional and respectful manner
- Customer service- minded

Personal attributes

- Regularly race against time to ensure timely responses to customer inquiries.
- Working under high pressure (regularly receiving difficult customers who can’t control their behavior and language).
- Capable work night shifts
- Learn quickly to be able to master information and terms, procedure, conditions, regulations…

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-05-02 10:17:44

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Chuyên viên Giải quyết quyền lợi Bảo hiểm (Hotline) - Mã tin đăng: 4094788. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

Thông tin chung

Ngành nghề
Bảo hiểm/ Tư vấn bảo hiểm
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Thương lượng MONTH
Trình độ yêu cầu
Cao đẳng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên toàn thời gian
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
18/04/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Hiện tại chúng tôi chưa có việc làm đề xuất phù hợp với bạn.

Việc làm đã xem gần đây