Chuyên Viên Kế Toán Công Nợ (2+ Năm

CÔNG TY TNHH BUYMED
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 2 năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Buymed is Vietnam’s and Southeast Asia’s top healthtech company. We improve healthcare quality and access for practitioners, patients, and all other stakeholders (pharmaceutical producers, distributors, logistics providers, and pharmacists) in between by using transformational technology.
Job Description:

Coordinate with the Customer Service and Sales teams to address client comments and questions.
Verify cash on delivery in the bank and reconcile the list of hub sessions from the previous day on the Internal system.
Calculate and reconcile fulfillment and logistics fees.
Identify delivery errors and create credit notes on the system to process refunds for customers.
Calculate rebates and reconcile rebate amounts with sellers and buyers.
Assist in month- end closing activities related to accounts receivable, including account reconciliations and providing necessary reports.
Identify opportunities to streamline and improve accounts receivable processes, including automation and efficiency enhancements.
Verify and issue invoices for goods returns.
Investigate and resolve billing discrepancies for clients.
Receive and record customer payments, ensuring accuracy and proper allocation to customer accounts.
Reconcile the accounts receivable ledger to ensure accurate recording and posting of all payments.
Ensure the smooth operation of the e- invoice system.
Monitor and follow up on outstanding customer balances, proactively contacting customers to resolve any payment discrepancies or overdue invoices.
Review details of overdue delivery orders. Initiate collections on past- due accounts and negotiate collection arrangements.
Generate and distribute accurate and timely invoices to customers based on sales orders, contracts.
Regularly review and analyze accounts receivable aging reports to identify delinquent accounts and take appropriate actions for collections.
Follow up and collect various types of rebates, such as cash at bank, POSM, offset, etc.
Book receivable, revenue, discount, rebate, and other related transactions to the Accounting system.

Yêu cầu công việc

Ability to quickly and effectively problem solve.
Ability to handle work pressure.
Ability to fulfill a 6- month temporary contract
Effective communication and interpersonal skills to collaborate with customers and internal stakeholders.
Previous experience in accounts receivable or related financial role preferred.
Ability to work independently and meet deadlines in a fast- paced environment.
Ability to use English in work (writing and communication) is an advantage.
2- 3 years of experience in accounting.

Quyền lợi

PVI Insurance
15 days of annual leave
Medical Checkup
Parking allowance
Performance & salary review yearly
Paid social insurance based on full salary

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-06-24 04:25:03

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Chuyên Viên Kế Toán Công Nợ (2+ Năm - Mã tin đăng: 4444115. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: 28bis Mạc Đĩnh Chi, phường Đa Kao, quận 1, TP.HCM

Thông tin chung

Ngành nghề
Kế toán - Kiểm toán
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 2 năm
Trình độ yêu cầu
Trung cấp - Nghề
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
20/07/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây