Claim Hotline Executive

DAI-ICHI LIFE VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 2 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Job purpose

To handle calls, inquiries and provide customers with support and consultancy relating to Health and Life claims to push expertise for prompt and accurate assessment and excellent services.

Accountabilities

Collaboration and maintaining good relationship with cross departments/functions to smoothly solve all claims- related issues and reach claims objectives.
Handling hospitals/medical providers’ enquiries for arrangement of direct billing services to DLVN’s clients.
Handling 24/7 inbound and outbound calls about customers and sales’ Health and life claims concerns, enquiries, and complaints in a timely manner and in accordance with company’s policy, providing right information, appropriate solutions, and alternatives.
Updating completed and accurate information on customers/ sales/hospitals interaction in system promptly and accurately.

Yêu cầu công việc

Education and Experiences

Knowledge of medical, law of insurance, insurance product is preferable.
Knowledge of Psychology and Behavior.
Bachelors’ degree in sociology, law or equivalent.
2- 3 years of equivalent experience as claims, customer care, customer service, …

Technical skills

Identify and problem- solving.
Strong knowledge of claim operations & process
Controlling communication
Negotiation for result
Emotional intelligence

Soft skills

Proficient in using MS 365 office
Collaboration across functions
Communication for success

Personal attributes

Professional and respectful manner
Proactive & flexibility
Customer service- minded
Have A Soothing, Calming, Relaxing Voice

Challenges

Working under high pressure (regularly receiving difficult customers who can’t control their behavior and language).
Learn quickly to be able to master information and terms, procedure, conditions, regulations…
Regularly race against time to ensure timely responses to customer inquiries.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-04-03 11:16:29

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Claim Hotline Executive - Mã tin đăng: 4020953. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: Trên 1000
Trụ sở: 60A, Trường Sơn, P.2, Tân Bình, Tp.HCM

Thông tin chung

Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 2 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
29/02/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây