Client Coverage Specialist

UNITED OVERSEAS BANK (VIETNAM) LIMITED (UOB)
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

About UOB
United Overseas Bank Limited (UOB) is a leading bank in Asia with a global network of more than 500 branches and offices in 19 countries and territories in Asia Pacific, Europe and North America. In Asia, we operate through our head office in Singapore and banking subsidiaries in China, Indonesia, Malaysia and Thailand, as well as branches and offices. Our history spans more than 80 years. Over this time, we have been guided by our values – Honorable, Enterprising, United and Committed. This means we always strive to do what is right, build for the future, work as one team and pursue long- term success. It is how we work, consistently, be it towards the company, our colleagues or our customers.
About the Department
The Wholesale Bank function operates a dynamic business model that provides financial services and solutions to help our clients achieve their strategic business objectives. Our mission is to become the premier- provider of banking services and solutions for Asia- based commercial banking companies (small medium enterprises), large corporations, financial institutions as well as multinational corporations. Our coverage teams work in full alignment with specialised teams across Transaction Banking, Investment Banking, Global Markets and Group Retail to deliver seamless solutions to our clients.
Job Objectives
• Primary responsible for providing direct sales support on post origination activities like documentation, reporting,etc. by engaging with client, legal, compliance, etc.
• Work with the RM on a specified client portfolio and jointly responsible for the revenue growth
• Ensure high standards of hygiene including operational risk, portfolio management and credit risk in the portfolio
• Active engagement with client and with product partners to ensure high level of utilization of regular limits.
Job Responsibilities
Origination:
• Assist RM and CA in preparing briefing notes for senior management visits.
• Document the client meetings attended by preparing call reports.
• Assist RM in origination by preparing pitch book, industry leads, etc.
• Work in partnership with FM regarding on any request for FX trading or ISDA documents
Client on- onboarding & deal execution:
• Ensure documentation is completed and the limits loaded properly to ensure faster execution of the transaction.
• Obtain approval for modification in standard documentation wherever necessary from appropriate approval
• Work with CFS Onboarding to ensure CDD are created and renewed on time.
• Assist RM in liaising with clients and Legal and Compliance and to resolve documentation issues like deviation
• authority.
• Seek approval from various authorities for exceptional transactions.
• from standard documents.
Account Management and portfolio quality:
• Track past dues and excesses in the portfolio meticulously and ensure they are regularized on time.
• Co- ordinate with operations for rectifying any operation related issues
• Liaise with other banks for information sharing and seeking opinion reports and respond to Non- Objection Comments request from other banks.
• Ensure correctness of data in all relevant systems
• Work closely with product partners for coordinating client training for non- lending products
• Actively engage with client and product partners to ensure high level of utilization of regular limits.
• Liaise with GRM for day to day account maintenance and operational issues.
• Ensure compliance of all internal/ regulatory policies and regulations.
• Track and action on all failed transactional report
• Arrange for stock inspection. Valuation

Quyền lợi

Tenure Policy (Long- service award); Annual Paid
Healthcare Insurance Policy; Annual Health Check- Up Program
Annual Salary Review; Performance Bonus

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-30 11:45:04

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
16/10/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Client Coverage Specialist - Mã tin đăng: 5303819. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

UNITED OVERSEAS BANK (VIETNAM) LIMITED (UOB)

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Hiện tại chúng tôi chưa có việc làm đề xuất phù hợp với bạn.

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Ie specialist tại tỉnh/thành