Corporate Communications Executive (Public Communication)

CÔNG TY TNHH AEON VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 5 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Public Communications (40%):
to strengthen AEON Brand in the perception of multi- stakeholders by planning and implementing effective communications projects/ campaigns:
Role: This position, playing as a storyteller, who bridge the company&039;s stakeholders and AEON by the audiences&039; insight- driven story. Thus helping to build a long- lasting and trustworthy :
- Planning and implementing communications activities which are PR retainer, PR retaining, Communications campaigns;
- Organising and conducting communications focused events which are press conference, opening, launching, etc.
- Develoing and writing communications content such as news release, articles, corporate profile, corporate brochure, video script, presentation, official letters, media interview, etc.
Media Relations (30%):
to build and maintain the AEON good relationship with the journalists to generate the positive and earned media for AEON Brand
Media Engagement:
- Developing and sustaining the network and relationships with journalists, particular with economy and market sections
- Organising and implementing regular and ad- hoc media engagement activities
Media Appreciation
Media Interview & Partnership: Being a primary contact to receive and handle media enquiries/ media issues"
Crisis Management:
to minimize negative impact to brand image and reputation through managing & handling media crisis
- Being responsible to work with the related departments for related tasks which are assigned by direct supervisor in media crisis handling"
- Daily Media Moniroting and Social Media Listening for potential crisis alert
Brand Identity Management & Reporting
- Brand Identity Management: Supervising and consulting on any use of AEON Trademark/Tradename, Brand Guideline
- Reporting tasks: being accountable for AEON Brand Performance reports, which are:
[c] Brand Health Check: every 3 years"
[b] Social Media Report: Twice a year
[a] Mass Media report: Quarterly & Year- end

Yêu cầu công việc

- University degrees in 1 of following study fields: Communications, Marketing, Multi- Media, Business Administration, etc.
- Minimum 3 years of experiences in 1 of following fields: Communications, Corporate Affairs, Public Relations, MKT, etc.
- Experienced in Corporate Communications field and English wrtiting and reading is a plus point
Preferred skills:
- Project Management:
- Strong Research, Information Filtering & Data- Analysis
- Oral & Written Communications
- Customer- oriented Mindset
- Problem Solving
- Interdepartmental Collaboration
- Project Management:
- Customer- oriented Mindset
- Strong Research, Information Filtering & Data- Analysis
- Interdepartmental Collaboration
- Oral & Written Communications
- Problem Solving

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-04-03 11:18:14

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Corporate Communications Executive (Public Communication) - Mã tin đăng: 4023562. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 500 - 1000
Trụ sở: Số 30 Bờ Bao Tân Thắng, Phường Sơn Kỳ, Quận Tân Phú, Thành phố Hồ Chí Minh.

Thông tin chung

Ngành nghề
Marketing - PR
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
11/02/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây