Customer Data Analyst

CÔNG TY CỔ PHẦN DỊCH VỤ GIAO HÀNG NHANH
Mức lương
20 triệu
Địa điểm làm việc
Quận 10, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

JOB DESCRIPTION:
Support and implement high- quality, data- driven decisions making culture (60%):

Oversee the design and delivery of reports and insights that analyze customer experience and performance metrics;
Manage and optimize processes for data acquisition, validation, mining and engineering as well as modeling, visualization and communication deliverables;
Build, develop and maintain (or coordinate with BI team to do) Customer Experience data models, reporting systems, data automation systems, dashboards and performance metrics support that support key business decisions;
Ensure accuracy of data and deliverables with comprehensive policies and processes.

Implement data mining & analysis by applying advanced data modeling, predictive modeling and analytical techniques (40%):

Using advanced data modeling and analysis techniques to discover insights that will guide strategic decisions and uncover optimization opportunities;
Examine, interpret and report results of analytical initiatives to stakeholders in leadership, technology, sales, marketing and product teams.

REQUEST
SKILLS:

Strong problem solving, quantitative and analytical abilities;
Working knowledge of data mining principles: mapping, collecting data from multiple data systems on premises and cloud- based data sources;
Strong ability to plan and manage numerous processes, people and projects simultaneously.
Understanding of and experience using analytical concepts and statistical techniques: Hypothesis Testing, designing tests/experiments, analyzing data, drawing conclusions, and developing actionable recommendations for business;
Advanced SQL & Python;

EXPERIENCE:

3- 4 years of experience with Data Analyst/ Business Intelligence/ Business Analyst;
Candidates working in the Elogistiscs, Ecommerce, FMCG, Fintech industry are given priority.

ATTITUDES:

Result- oriented: Plan towards specific targets; organize teams with target and time in mind; prioritize problem- solving rather than problem- identification or waiting for someone else to solve the matter; manage people in a way to maximize productivity including firing or reassigning resources that may distract team or company from achieving desired results- sort of a ‘no- hard feelings, it’s business’ approach;
Speed, flexibility and agility.
Strong work ethic: who understand and possess a willingness to work hard & work smart;

WHY YOU&039;LL LOVE WORKING HERE

13th salary.
With the delivery network covering more than 98% geographical area of Vietnam, you will be welcome anywhere in Vietnam for traveling.
Mid- Autumn Party, Christmas party, Year- end Party.
PVI Care.
Top 3 Logistic companies in Vietnam.
Specific pantry with nice decoration & Coffee/Milk Coffee/Chocolate & Tea.
Challenging working environment with the attractive domain as Logistics.
Fair team.
Annual health check- ups.
Annual Team- building + Outing trip.
Sports club: Running, football, badminton.

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-08-16 16:40:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
17/08/2025
Hình thức làm việc
FULL_TIME
Cấp bậc
Nhân Viên
Trình độ yêu cầu
bachelor degree
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
IT phần mềm
Khu vực
Quận 10, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Data Analyst - Mã tin đăng: 5176105. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây