Customer Quality Assurance Engineer

TECHTRONIC INDUSTRIES VIETNAM (TTI)
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Position Summary:
The incumbent will take charge of Customer Quality Assurance responsibilities to ensure all products meet internal and external quality standards before shipping out, handle customer complaint and work closely with all cross- functional teams to drive for customer satisfaction and continuous improvement.
Key Responsibilities:

Work closely with cross- functional teams to meet delivery schedules and production goals, while actively maintaining the expected level of quality.
Lead Out of Box Audit (OBA), Use Test and customer quality continuous improvement.
Support OBA & Use Test Supervisor in personnel management and training. Ensure OBA & Use Test team members are well trained with needed skills to perform required functions.
Handle daily OBA and Use Test issues, analyze data and work closely with IPQA to drive containment actions, root cause analysis, corrective & preventive actions as well as continuous improvement.
Drive customer complaint resolution by carrying out root cause & failure analysis, dimensional analysis, or other means. In addition, communicate with customers when necessary to ensure verification of corrective & preventive actions.
Maintain and continuously improve TTI quality management systems.
Handle customer complaint, customer return and other customer quality requirements.

Yêu cầu công việc

Qualifications Required:

Able to work independently and pro- actively.
Familiar with Six Sigma, ISO 9001, Quality methods and tools such as FMEA, Control Plan, PPAP, APQP, MSA, SPC, DOE, 8D etc. Six Sigma Green Belt certification will be an advantage.
Good communication and interpersonal skills.
Good English reading, writing and speaking skills.
PC skills required (MS Office, Outlook etc.).
Minimum 4 years of working experience in Quality field and related to customer complaint handling. Familiarity with metal, plastic, electrical or electronic products is an advantage.
Strong skills in problem analysis and solving. Good customer technical service preferred.
College or above degree in Electronic, Electrical, Mechanical Engineering or related Engineering field.
Team player with positive approach.

Leadership Competencies (LC) required:

Capable of developing and driving teams to achieve results.
Ensure assigned task completed effectively and timely.
A self- starter with a "hands- on" approach. Eager to drive key initiatives.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Xe đưa đón, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2023-11-30 09:40:15

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Quality Assurance Engineer - Mã tin đăng: 3894925. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

TECHTRONIC INDUSTRIES VIETNAM (TTI)

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
QA-QC/ Thẩm định/ Giám định
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Trình độ yêu cầu
Cao đẳng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
05/12/2023
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây