Customer Service and Documentation Executive

BEN LINE AGENCIES (VIETNAM)
Mức lương
thương lượng
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

* Customer Services:
- Send vessel pre-loading list to Operation/Partners/Logistics/Vessel operators
- Follow up with customers and resolve any issues related to bookings: booking amendment, extend cut-off, early drop off request, vessel delay, special free time, heavy cargo, certificate of the vessel, any special requirement from LC etc;
- Update vessel schedule based on long term schedule and daily movement report of vessels;
- Handle other jobs as assigned by department manager.
- Send daily booking forecast, central booking forecast to principals, partners and related departments
- Co-ordinate with Logistics and Sales team to control equipment; space
- Control booking versus basic allocation (BSA);
- Check pre-loading and final loading status and inform customers about their container status as well as support customers to resolve any related issues;
- Receive and issue booking confirmation to customers;
- Update and send monthly report to management, accountant, and all relevant departments;
* Export Documentation:
- Solve any problem happening to the shipments until cargo to be released at destination
- Update and send monthly report to management, accountant, and all relevant departments;
- Send export documents (Bill of lading, EDI, freight collect advice, telex release, loading list etc.) to POD agents / principals before deadline;
- Handle other jobs as assigned by department manager.
- Send debit note to customers for payment and accountant for issuing invoice;
- Check and create Bill of Lading (B/L) and send Draft B/L to customers for confirmation, proceed any B/L amendment requests by customers;
- Receive Shipping instruction (S/I) from customers,
- Follow up payment status by customers in order to release OBL or telex release in time;
- Assign manifest declaration rights to customers/partners and submit export manifest documents onto Vietnam National Single Window;
* Import Documentation:
- Handle any other import documentation issues or requests from customers, terminals, vendors, partners, agents, principals etc.
- Send Arrival Notice and Debit Note, Discharge list to customers
- Update and send monthly report to management, accountant, and all relevant departments;
- Release and extend D/O to customers as per D/O release procedure
- Check and confirm final DEM/DET/Storage/Repair charge to be collected from customers as per Deposit refund procedure
- Update freight/charges, free time into B/L data in agent&039;s system
- Assign declaration right for partners/customers/agents to submit manifest on VN customs website (VNSW)
- Report to principal of import overdue cases and co-ordinate with customers to resolve.
- Upload and submit import manifest data onto VN customs website (VNSW)
- Receive import Docs from POL agents, check and update B/L data into system
- Prepare and send full discharge list to vessel operators
- Handle other jobs as assigned by department manager.

Yêu cầu công việc

- Bachelor degree either in Transportation or Foreign Trade or Economics or Logistics Management;
- Good teamwork spirit; being hard working and responsible.
- Good English and communication, problem solving skills.
- Experience in customer service and documents for shipping, logistics companies is an advantage.

Quyền lợi

Bonus, staff trip, canteen, health care, team building, etc.

International working environment

Cập nhật gần nhất lúc: 2022-06-19 02:32:04

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Service and Documentation Executive - Mã tin đăng: 2805464. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

Mọi người thường tìm kiếm thêm từ khoá

Quy mô: 100 - 200
Trụ sở: 180-192 Nguyen Cong Tru St., Dist. 1, HCMC

Thông tin chung

Ngành nghề
Dịch vụ khách hàng, Xuất nhập khẩu, Vận chuyển/Giao nhận
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Đang cập nhật
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
09/07/2022
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Hiện tại chúng tôi chưa có việc làm đề xuất phù hợp với bạn.

Việc làm đã xem gần đây