Customer Service Executive

CÔNG TY TNHH U.S.UNITED LOGISTICS (VIETNAM) INC
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 5 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

· Ready to back up other jobs from other colleagues, rotate other positions if any and support other colleagues if any.
· Submit SI & VGM to carriers accurately and on time after receiving and checking SI from customers.
· Send Pre- Alert to Oversea Agent.
· Ready to back up other jobs from other colleagues, rotate other positions if any and support other colleagues if any.
· Sourcing new vendors (service providers)
· Coordinate Account to follow payment (make Debit Note, remind customers to settle payment on time).
· Prepare weekly shipment plans for carriers (service providers)
· Prepare monthly flow share based on the rate analysis and demand of services
· Understand the enquiry from customer by phone conversation and emails & Provide shipping solutions to customers.
· Analysis of customer demands monthly
· Manage the customer accounts.
· Solve all troubles to ensure all steps go smoothly.
· Coordination with agents in Vietnam and overseas to provide service schedule and rates timely
· Sale UUL bookings to NVOs/BCOs every week with certain targets.
· Offer quotation to customers according to the company guidelines or upon a written approval by General Director or Management
· Track and trace shipment status with carriers and follow releasing cargo at destination to avoid any charges incurred.
· Responsible enquiry from customers and agents in Vietnam and overseas
· Ensure quotation, service schedule, shipment plans, booking, send to customers timely
· Prepare schedule and cost reports weekly
· Check rates and schedule from carriers (service providers) weekly

Yêu cầu công việc

· The ideal candidate will be oriented and have abilities to work under pressure, and demonstrate capabilities to take over new unfamiliar tasks, also be a centralization of clear communication between the executive and others. You will need to be clear on information, communication, and then plan and schedule all of necessary meetings.
· Advanced MS Excel skills including Vlookup and pivot tables (willing to learn more functions).
· Patience, honestly, assiduous, dynamic.
· BSc in Maritime, International Transports, Economic, Supply Chain, B.A. or relevant degree
· Chinese is preferable.
· Confident and experienced professionals in contributing the growing business in Vietnam. The position requires your enthusiasm, confidence, honesty, dedication and flexibility.
· At least 1 year working experience in a global company (Carrier, Freight Forwarder or Logistics, Supply- Chain). Fresher can be accepted.
· Strong attention to detail and good analytical skills.
· Good at English, reading, writing and communication.
· Excellent knowledge of international shipping regulations and procedures, especially for the TP.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-03-24 05:10:09

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Service Executive - Mã tin đăng: 4211031. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH U.S.UNITED LOGISTICS (VIETNAM) INC

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
21/04/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây