Customer Service Officer

SONION VIETNAM CO., LTD
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 3 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Order management

Order entry, order confirmation
Support to customers with sample orders
Communication internally to get an understanding of background to changes in orders
Follow up on order confirmations (goal all confirmations in place within 24h)
Communication with customers and operations on order confirmations
Communication with customers on changes to orders (“early warning”)

Vendor Managed Inventory (VMI) management

Very good experience in working with customer order management tools.
Management of aged products according to customer contracts.
Close monitoring of VMI consumptions and changes in customer forecasts. Close dialogue with operations around outlook and changes.
Booking orders for replenishment.
Close coordination with customer around management and alignment of max and min levels.

Documentation/Administration

Archiving orders and other relevant documentation
Creating monthly sales reports per customer to be distributed to customer purchasing and sourcing.
Alignment on customer forecasts with customers; Key Account Managers (KAMs) and planning.
Understanding of business processes/quality systems – ensuring that we work in alignment with our processes.
Alignment on upcoming product launches and corresponding ramp volume requirements with KAMs, project managers and customers.

Yêu cầu công việc

Education background: College/University degree with related major.
Professional knowledge of:

A good understanding on supply chain process on customer side.
Very good understanding of the supply chain process from order to customer delivery, including setup with carriers and customs.
Capability to analyze and review customer forecasts (Analytical). Reality checks based on history and understanding of upcoming product releases.
Capable to support internal operations and customers in terms of prioritizations and finding pragmatic solutions.
Capability to take on discussion with customers where select VMI or other inventory should be transferred to the customer as a result of aging or ramp downs.
Very good understanding of VMI setup and management of VMI levels/customer interaction.

English: Excellent spoken and written English (Mandarin and German a plus but not required).
Others:

Very good knowledge of business processes/quality systems and understanding of the importance to work within these systems.
Establishing a peer to peer relation with purchasing on customer side.
Excellent interpersonal skills and customer orientation.

Working Experience:
at least 1 year working experience in supply chain environment.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Xe đưa đón, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2022-03-29 16:42:03

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Service Officer - Mã tin đăng: 2549263. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

Mọi người thường tìm kiếm thêm từ khoá

SONION VIETNAM CO., LTD

Quy mô:
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Dịch vụ khách hàng , Sản xuất / Vận hành sản xuất , Thu mua / Vật tư
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 3 Năm
Trình độ yêu cầu
: Cao đẳng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
22/04/2022
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây