Customer Service Supervisor (KCN Bàu Bàng, Bình Dương)

CARGILL VIETNAM
Mức lương
cạnh tranh
Địa điểm làm việc
Bình Dương
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

(1) Order Management:
- Manage sales portion of production schedule and work with production team to meet customer requirements
- Supervises the daily operations of a team of representatives that support customers that want to place an order, have questions, or concerns regarding product and service offering to ensure customer requests are fulfilled efficiently and achieve customer satisfaction
- Monitors phone calls on a regular basis and scores those calls based on internal quality standards
- Solving day-to-day problems by executing customer service activities with direct oversight/escalating complex issues to higher level for solution immediately.
- Carry out investigation on challenges faced by customers and give appropriate solutions to the challenges.

(2) Demand planning:
- Closely working with Sale Team to propose sale forecast data (including projection from historical data together with updated market information) of the location for the weekly (week 0 to week 5) forecast and monthly (focusing on M1 -3) forecast

(3) Internal control:
- Daily review and checking all transactions made by CSA: order and invoicing, weighing, internal transfer. Ensure all transactions are followed process strictly and well documented. Initiate process to prevent risk.
- Coordinate with Credit team and A/R team to manage A/R based on credit policy.
- Maintains call center database by entering and verifying information; updating contact log.

(4)Team management and development
- To make sure the team at location comply with all Cargill OH&S rules and regulation.
- Development plan for each team members with suitable assigments and SMART goals. Following up and reviewing plan frequently. Reviews performance metrics, diagnoses root cause of underperformance and develops an improvement plan
- Training, coaching and motivating for teamwork spirit.
- Plans, directs, supervises, and evaluates work flow. Coordinates work activities to achieve the expected target.
- Drives employee engagement through direct interaction and support. Celebrates team and individual success. Drives higher employee engagement scores as reflected in internal EE survey
- Assists Workforce Management when needed to ensure resources are available when needed

(5) Others:
- Conduct MPP meeting monthly: analysis data from previous month, lead discussion for issues, improvement and customer solution.
- Prepare statistics related to customer service function for processes improvement.
- Work with commercial team for feedback and to improve customer service.
- Work with Operation and Supply Chain for demand planning and collaboration for customer focus.

Yêu cầu công việc

- Strong interpersonal and communication skills. 
- Proficiency in the management of resources 
- Good at English 
- Constructive and creative thinking (e.g. in problem solving) 
- Proactive (e.g. for customer information gathering) 
- Proficiency in the management of resources 
- Ability to train and coach team members on processes, procedures, compliance and product knowledge 
- Strong competence in the use of technology and software applications including SAP, CRM. 
- Ability to influence team members to achieve individual and team objectives
- Experience in customer service in manufacturing companies is a plus

- Local candidates are preferable (Lai Uyên, Bàu Bàng)

Quyền lợi

  • Bảo hiểm theo quy định

  • Du Lịch

  • Xe đưa đón

  • Thưởng

  • Chăm sóc sức khỏe

  • Đào tạo

  • Tăng lương

  • Chế độ nghỉ phép

Cập nhật gần nhất lúc: 2019-09-21 18:30:02

Xem thêm

Thông tin khác


  • Hình thức: Nhân viên chính thức

Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Service Supervisor (KCN Bàu Bàng, Bình Dương) - Mã tin đăng: 744646. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: 11Floor, Maple Tree Business Center, 1060 Nguyen Van Linh, District 7, HCMC, Vietnam

Thông tin chung

Ngành nghề
Dịch vụ khách hàng,, Sản xuất / Vận hành sản xuất
Cấp bậc
Trưởng Nhóm / Giám Sát
Kinh nghiệm yêu cầu
Đang cập nhật
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
20/10/2019
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây